Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man vet ju inte om man skall skatta eller gråta. :?:
Ja, man undrar ju hur dom arbetar.
Dom var säkert oskyldiga till att felet uppkom, men det där var ju ett busenkelt fel!

Samtliga saker styrs av REM då behöver man ju bara kolla om rem fungerar, sen mätasig fram till varför den inte funkar.
Den mätningen passerar förr eller senare förbi säkringarna (troligen förr än senare)
Ja, att en säkring går är ju kanske inget konstigt (men undrar lite varför ändå) men att dom inte kunde klura ut det verkar ju onekligen lite märkligt!
Men, jag är glad just nu men ska slå en signal till dom imorgon och se vad dom har att säga, kan bli intressant.

Stort tack till alla som hjälpte till!
Vilken solskenshistoria! Jag blev bedrövad av ditt första inlägg.

Ett fel som uppkommer och det pekar mot en verkstad som inte har kompetens/intresse av att ta ansvar utan bara verkar hoppas att det där jobbiga ska försvinna av sig själv. Visst hade man stått där själv och helt plötsligt känt att man kanske var skyldig någon 50000:- eller reparationer inte så långt från denna summan hade man nog gärna pekat på kunden och att det inte gick att "bevisa".

Tänk om det hade varit någon som helt litar på verkstädernas kompetens!? dom hade sett tiotusenlapparna börjat flyga iväg när det ena efter det andra kanske skulle börja bytas och kanske tagit beslut om skrotning eller försökt att sälja för en spottstyver.

Och så var det en sån skitsak! Herregud man måste väl kolla säkringar innan man börjar förslå att riva nere i tanken.

Bjuder inte Mechanum dig på den servicen och ger dig en Alladinask i julklapp som tack för att du löste en jobbig situation för er båda är dom usla.

:-)-) för Xuri som var först med lösningen!
Mechanum i Malmö ... och de kunde inte hitta en bränd säkring ... LOL.Påminner mig om när jag en gång lämnade in en Ford Scorpio V6 på Ford - Hedbergs ute på Fosie industriområde i Malmö.De bytte insugs och utblåspackningarna och när jag skulle hämta bilen så gick den helt plötsligt inte på tomgång.Gick in igen och fick nog världens dummaste förklaring från en yngre förmåga att det berodde på att motorn var så tät nu som att den dog på tomgång ... LOL.Frågade om de var IDIOTER och lämnade lite senare bilen till en mindre verkstad som genast hittade felet med ett kortslutet insugningsrelä för några hundra som byttes ut och sedan gick bilen som en väloljad klocka.Något som Hedbergs personal föreslog ett topplockslyft för ...LOL.Ibland undrar man hur och varför dessa verkstäder bedriver verksamhet överhuvudtaget. :D
Senast redigerad av 1 PTV, redigerad totalt 0 gånger.
Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]

Vad är det för bil? Skiljer ganska mycke[…]

Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]