Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Det hände faktiskt mig igen för någon vecka sedan när jag hade haft en laddare för kompletteringsladdning inkopplad. Då var alltså inte huven stängd i låst läge. När jag sedan stängde huven ordentligt larmade den. Jag tryckte då på huven ett antal gånger ungefär över det högra huvlåset där avkännarkontakten sitter. Lägg handen över huven och gör en 4 - 5 snabba "pumpningar". Det är tydligen fullt normalt att det finns en glappmån på några centimeter. Så fick jag bort larmet.
Användarvisningsbild
av LeifA
Min har aldrig larmat men däremot tänds när jag kör.
Användarvisningsbild
av LeifA
Nu har min fellarmat kl02:55 i Oslo,tur var att vi bodde just ovanför bilen så jag helt enkelt öppnade bilen sen var det tyst.så nu beställer jag ett nytt lås.
Användarvisningsbild
av MartinS
XC60 har samma konstruktion för huvlåset som camel länkar till. Jag fick byta det förra året. Med låset ur bilen och mikrobrytaren lös kunde jag konstatera att den hade helt lagt av, jag hade kunnat stänga huven hur hårt som helst utan att det hade spelat någon som helst roll.

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]