Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jbergsten
Kom ut till bilen idag och såg att det var massvis med droppar(stora) på växelspaken och runt omkring där. Såg sen att det hade droppat från innerbelysningen i taket och precis vid rutan var innertaket blött. Tog bort lampan som sitter vid backspegeln och där låg lite vatten. Försökte sen torka upp och lokalisera var vattnet kom ifrån, svårt att se men såg ut som att det kom från taket av karossen men kan ha fel. När jag väl torkade upp vattnet kom det bara på nytt igen, men det rann inte. När jag körde kom det inget vatten och hade värme på och riktat mot taket. Satte även en typ liten filt där för att se om den var blöt när jag kom hem, var bara lite fuktig.

Kan det vara packningen till rutan som är kass eller är det bara en jäkla massa kondensvatten? Bilen blir immig över nätterna men inte mer än vad dem andra bilarna får som vi har. Det är en volvo v70 97 om det är till någon hjälp.

Väldigt tacksam för hjälp och svar!
av jbergsten
Lucif3r skrev:Rost runt vindrutan är min gissning. Vad jag uppfattat så är det inte allt för ovanligt.
Okej så det kan ha blivit något litet hål där då i så fall? Vet du hur man skulle kunna fixa det?

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]