Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

en awd blir ju så mycket bekvämare att köra, inga ryckiga rattrörelse vid acceleration osv. Min awd är min första och absolut inte min sista. men visst lite mer bränsle drar den allt
Aldrig mer en bil utan AWD!

Ingen höjdare i terrängkörning utan diffspärr men på motorvägen när det ligger en decimeter snö och folk kör trettio i högerfilen.
Henrikx2 skrev:Aldrig mer en bil utan AWD!

Ingen höjdare i terrängkörning utan diffspärr men på motorvägen när det ligger en decimeter snö och folk kör trettio i högerfilen.
Är inte det där bara en placeboeffekt, det räcker med att tro att man har AWD. Eftersom du i en annan tråd klagar på att din AWD inte driver på alla fyra hjulen ?:-/
Mwi skrev:
Henrikx2 skrev:Aldrig mer en bil utan AWD!

Är inte det där bara en placeboeffekt, det räcker med att tro att man har AWD. Eftersom du i en annan tråd klagar på att din AWD inte driver på alla fyra hjulen ?:-/
Några tusen mil med AWD har jag kört och just nu är den trasig.
Tvåhjulsdrift är riktigt dåligt, speciellt på vintern.
25000 mil i Audi Quattro och nu 6500 mil med V60. Får jag välja är det självklart AWD i nästa bil också. Den extra tryggheten är underbar att kunna unna sig. Lite knepigt blir det dock för min del då inte nya D4 AWD kommer i tid :| Efter att ha testat den nya motorn är det den som gäller om det blir Volvo.
Henrikx2 skrev:Några tusen mil med AWD har jag kört och just nu är den trasig.
Tvåhjulsdrift är riktigt dåligt, speciellt på vintern.
Då får jag be om ursäkt fattade för att de var första vintern med AWD. Sen tycker jag att Volvo med bara FWD funkar riktigt bra på vintern, än så länge har jag aldrig saknat AWD på vintern. De gångerna jag kört V70 D5 AWD tycker jag att AWD:n tar för mycket effekt, känns som man tappar 30 Hp :-O), D5 AWD 205 Hp går ju ungefär som en 2,4D 175 Hp. Skall man kör Volvo AWD så behöver man T6 för att det skall kännas behagligt, D4 AWD är som att köra D2 FWD =trött.
D5 polestar fungerar även om automat och awd tar sitt.

Utan awd får man ställa om körstill markant när det är halt.
Med awd blir man riktigt glad på morgonen när det snöat ordentligt.
Henrikx2 skrev:D5 polestar fungerar även om automat och awd tar sitt.

Utan awd får man ställa om körstill markant när det är halt.
Med awd blir man riktigt glad på morgonen när det snöat ordentligt.
Får inte alla ändra sin körstil när det är halt ?

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]