Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Hej, undrar bara om någon vet om det funkar att lyssna på musik över bluetooth på en v70 kinetic -14 med 5" audio-systemet?
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Såvitt jag vet är det först i Momentum paketet som du får med ljudanläggning High Performance med 5" färgskärm samt Integrerat Bluetooth handsfreesystem och audio streaming. Alternativt att du köper till Teknikpaketet utöver Kinetikpaketet där Digitalt kombiinstrument med 8" TFT-skärm, Parkeringshjälp bak och Uppgradering ljudanläggning High Performance CD med 7" färgskärm ingår.

Om man kikar i V70 2014 (MY14) broschyren så står det på basbilen att den har:
Performance RDS-radio med 1CD-spelare, förstärkare 4x20 W, 6 högtalare, 5" färgskärm och AUX-ingång
(den saknar således bluetooth audio streaming och bluetooth handsfree)
I Kinetic paketet ingår ingen förändring i ljudsystemet utöver basbilen.

Till V70 2014 finns flera nivåer på ljudsystemet:

Performance, 1CD-spelare, 4x20 W, 6 högtalare 5" färgskärm (standard i basbil och Kinetic)

High Performance, 1-CD-spelare, 4x40 W, 8 högtalare, 5" färgskärm (med integrerat Bluetooth
handsfreesystem och audio streaming) (standard i Momentum och Summum)

High Performance Multimedia, 7" färgskärm, CD (tillval)

High Performance Multimedia, DVD-spelare, 4x40 W, 8 högtalare, 7" färgskärm med RTI-förberedelse (tillval)

Premium Sound Multimedia, DVD spelare, 5x130 W, 9 högtalare, 7" färgskärm med RTI-förberedelse (tillval)
(till Premium kan även Subwoofer väljas till)

Ladda ner V70 MY14 (Model Year) PDF katalogen från nätet så kan du själv kolla detta.

Tips: Kika på MY14 V70 Momentum Business lagerbilar, de är hyfsat billiga och du får i regel med vinterhjul med Volvo Pangaea alufälg också utan extra kostnad nu.
Har en sådan själv med D3 motorn.

/Bo
Senast redigerad av 4 bem, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Nu är det väl ändå på tiden att Volvo inför blåtandshandsfree i kinetic oxå, är väl en liten säkerhetsgrej och sen med den nya lagen om mobilanvändning i bilen. :)
Användarvisningsbild
av Perra83
simonhalmstad skrev:Nu är det väl ändå på tiden att Volvo inför blåtandshandsfree i kinetic oxå, är väl en liten säkerhetsgrej och sen med den nya lagen om mobilanvändning i bilen. :)
Telefonen kan man lämna hemma. Finns även andra handsfree lösningar. Kinetic är förenat med snik och ska inte ha en massa utrustning.
Användarvisningsbild
av bem
Håller med att det borde vara standard med Bluetooth audio (och handsfree) streaming. De kunde gott ha val mellan CD eller Bluetooth audio (och handsfree) streaming på basbil och Kinetic för de som ej behöver CD men väl Bluetooth funktionen. Att behöva betala 4 tusen för att få Bluetooth audio streaming i en Kinetic som nämdes är ju rätt saftigt pris. Då kan man ju nästan köpa till Teknikpaketet för 8900 kr och få Digitalt kombiinstrument med 8" TFT skärm, Parkeringshjälp bak, High Performance CD med 7 tum färgskärm där Bluetooth audio och handsfree streaming ingår.

/Bo
av Elmeholt
Var å kollade på bilen. I menyn finns bluetooth och det är high performance 5", är väl audio stream då?
Användarvisningsbild
av bem
Ja, i "High Performance" med 5 tum skärm ingår Bluetooth.
I bil med bara "Performance" med 5 tum skärm ingår det inte (enligt Volvos broschyr MY14).

Jag kan kolla i min bil i kväll hur det ser ut i displayen när man har Bloototh med audio streaming för jag har High Performance audio (med 7 tum skärm) och audio (plus handsfree) streaming. Kan vara bra att veta exakt hur det ser ut i menyn på skärmen.

/Bo
av V60T3
bem skrev:Håller med att det borde vara standard med Bluetooth audio (och handsfree) streaming. De kunde gott ha val mellan CD eller Bluetooth audio (och handsfree) streaming på basbil och Kinetic för de som ej behöver CD men väl Bluetooth funktionen. Att behöva betala 4 tusen för att få Bluetooth audio streaming i en Kinetic som nämdes är ju rätt saftigt pris. Då kan man ju nästan köpa till Teknikpaketet för 8900 kr och få Digitalt kombiinstrument med 8" TFT skärm, Parkeringshjälp bak, High Performance CD med 7 tum färgskärm där Bluetooth audio och handsfree streaming ingår.

/Bo
Yes. Håller med om att det borde vara standard. Håller oxå med om att teknikpaketet är mer prisvärt än bara HP5. Dock är min bil en "Limited edition" så HP5 var det enda tillvalet som var möjligt förutom det inkluderade klimatpaketet, tyvärr. Men jag är supernöjd att jag fick lägga till HP5 åtminstone (trots pengarna) :) , funkar kanon!

Hade det funnits en "limited edition momentum" hade det blivit en sådan! Nu fanns inte det och prisskillnaden upp till en momentum skulle bli 60,5kkr eller 36,5kkr med med 8% rabatt - en grandios summa då Volvon är en andra bil. :)
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]