Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det stämmer. Men VW tar mindre pengar för det. Fast jag vill minnas att volvo prissätter den korrekt(7kkr) på i alla fall någon modell. Övriga behövde betala samma påslag på kring 20kkr som haldex 4 motiverade.
Ymmot, BMW o MB har egna system medan Audi tvingas ta till Haldex vid tvärställda motorer(A3,TT t.ex) medan alla andra har olika versioner av Torsen. Även VW använder Torsen i Touareg. Vad jag förstår försöker dock Audi få till mer Torsenliknande egenskaper med Haldex och kallar det "konstant" fyrhjulsdrift men lyckas inte riktigt ändå. Ofta får TT kritik för sina understyrda egenskaper vid hård körning. A3 kanske man inte ställer samma krav på?
Vete sjutton vilken mjukvara o pump volvo verkstaden stoppade in i min xc70 my13 efter pump haveriet men jag har ingen fördröjning när haldexen kopplar in. Testat idag igen går som en raket. Vet att jag frågade mecken vid reparationen men då visste han inte utan han följde volvo torslandas anvisningar.
Är nöjd i varje fall som den är nu.
ymmot skrev:Vete sjutton vilken mjukvara o pump volvo verkstaden stoppade in i min xc70 my13 efter pump haveriet men jag har ingen fördröjning när haldexen kopplar in. Testat idag igen går som en raket. Vet att jag frågade mecken vid reparationen men då visste han inte utan han följde volvo torslandas anvisningar.
Är nöjd i varje fall som den är nu.
Det är nog den senaste mjukvaran med förhöjt pumptryck. Den drar visst upp trycket titt som tätt redan i förväg ifall det skulle komma någon halka. Jag har nog samma nu tror jag.

Jag undrar bara hur länge grejerna kommer att hålla med den mjukvaran.
Ny här på forumet så jag säger väl välkommen till mig själv!

Beställde för ett par veckor sen min första nya bil, blev en XC70 AWD D4 "Nordic Edition" 6 vxl manuell som jag hoppas på att få innan nyår.... :D
Efter att ha läst lite här i forumet och då speciellt i denna Haldex gen 4 vs gen 5 tråden så undrar jag om någon vet om min MY14 har den nya pumpen samt mjukvaran som det talas om? Eller måste jag för min ÅF påtala ett eventuellt problem för att få detta åtgärdat?
Måste säga att min my14, går som tåget. Har haft bilar med konstant 4x4, skogsbilar, torsenbilar och Subaru, haldex gen2 och gen4, märker ingen skillnad vad gäller överföring mellan fram och bakaxel, och min bil har fått bekänna färg den senaste månaden. Så de verkar fått bukt med fördröjningen, antingen med att de ligger och trycker hela tiden eller modifieringar så den är snabbare.
Gammeldansk skrev:Ny här på forumet så jag säger väl välkommen till mig själv!

Beställde för ett par veckor sen min första nya bil, blev en XC70 AWD D4 "Nordic Edition" 6 vxl manuell som jag hoppas på att få innan nyår.... :D
Efter att ha läst lite här i forumet och då speciellt i denna Haldex gen 4 vs gen 5 tråden så undrar jag om någon vet om min MY14 har den nya pumpen samt mjukvaran som det talas om? Eller måste jag för min ÅF påtala ett eventuellt problem för att få detta åtgärdat?
My 14 har både ny pumpe og ny programvare. Har byttet til det i min xc70 awd 2013. Går meget bra!
Volvo kanske har snokat lite i denna tråden och tagit till sig problemen med Haldex gen 5. 8)
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 130

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]