Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack Mikael och alla andra.
Skall inte köpa Biltemas felkodsläsare.
Synd att det är så långt till dig, Mikael.
Jag avvaktar och hoppas det finns någon "felkodssläckare" närmare Lysekil - Uddevalla. :?:
Så här är det: om det bara står ”SRS-AIRBAG. SERV. SNARAST” på displayen i meddelarfönstret och varningstriangeln ( mitt på panelen) lyser gul på instrumentpanelen så bryr sig inte bilbesiktningen om det. Jag har precis besiktigat och efter jag att fått bilen godkänd så frågade jag!
SBP bryr sig bara om ifall den röda airbagssymbolen lyser konstant på instrumentpanelen ( nederst till höger). ( Symbolen skall tändas när jag startar bilen men släckas efter 5-15 sekunder). :lol: :lol: :lol:
Du har ju Brants Bil i Lysekil. De är ju auktoriserade på Volvo och borde kunna hjälpa dig och borde inta vara så där värst många hundralappar dyrare på detta än vem som helst med piratkopierad programvara och billig utrustning från Kina. Speciellt inte som du verkar få åka en bit för att få hjälp om det skall vara extra billigt. Det har snart gått en månad och du har fortfarande inte hittat någon som gör jobbet för en pizza eller vad du nu är beredd att betala.
http://www.brandtbil.se/anlaggningar/ly ... o_mobile=1
Bra att veta att bilen kommer igenom besiktning med gul triangel på SRS airbag, för en sådan lampa har jag som lyser.
Gjorde ett arbete på mittstolen andra raden och glömde bort att koppla ur batteriet... Dock är allt ok eftersom röda airbagslampan släcks efter ca 10 sekunder på min XC90.
Har beställt en Autocom klon från Kina som jag skall släcka gula triangeln med.

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.