Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Köpte min i Göteborg, så det var 70 mil för mig med... Tur att min tokiga bror bor i Göteborg så han kunde hämta ut den åt mig förra vintern.
av SupaBeast
zalmondorro skrev:[imgBild][/img]
Bild
Bild

Fler bilder kanske kommer men den är SMUTSIG nu efter hemfärden från Nykvarn
Ev. ska sommarfälgarna säljas........
Riktigt snygg den där.
Kör själv en silverfärgad 2,4D -10 sedan några månader tillbaka och själv riktigt nöjd. Tror du kommer hålla med du med.

Förresten! Vilka är det som är sommar-fälgarna?

Om de är de på bild 2 kunde du sålt dem till mig när du ändå var här, bor nämligen på andra sidan gatan där bilden är tagen ;) Iofs har jag nya sommar-fälgar, men de hade varit snygga som vinter-fälgar :P
Användarvisningsbild
av zalmondorro
Det är fälgarna på bild 2 jaa, men verkar som jag behåller dem, kan fixa bra däck till rätt pris på jobbet, så de blir kvar.
Så du bor i Nykvarn mittemot där jag köpte bilen ............
Ska montera 12 volt i baggaget nu
Ev blir det en el motorvärmare sen
batteriladdare ska också monteras till veckan....
Någon som vet om tunnelfack med multimedia uttagen bara är att montera ?? Har bara 12 volt uttag där. (Integrerade barnstolar)
Användarvisningsbild
av zalmondorro
Giggs skrev:Grattis! Ser riktigt fin ut!
Hittade min på annons en lördag, sen blev det sthlm på måndagen, 35 mil och sen 35 riiiktigt sköna mil hem i strålande vårsol! :)

Den ser riktigt fin ut. Gillar den 2 färgade skinnklädseln !!!
Årsmodell ??
Användarvisningsbild
av zalmondorro
zalmondorro skrev:
Giggs skrev:Grattis! Ser riktigt fin ut!
Hittade min på annons en lördag, sen blev det sthlm på måndagen, 35 mil och sen 35 riiiktigt sköna mil hem i strålande vårsol! :)

Den ser riktigt fin ut. Gillar den 2 färgade skinnklädseln !!!
Årsmodell ??
Inte nog med att man är blind, man ser dåligt också............... en Årsmodell 2010 var det ju
Användarvisningsbild
av xerent
zalmondorro skrev:Ev blir det en el motorvärmare sen
Finns det ingen dieselvärmare i den? ?:-/
RWD skrev:Grattis!
Har en likadan med summum-paket som jag köpte för några veckor sen. Suverän bil. Ångrar det inte en sekund.
Satt polestartrim i min med 195hk och 460Nm mellan 1500-3000 varv så det bidrar väl lite till den positiva upplevelsen.
Tycker dock de går riktigt bra original också.
Nu när vi har halva 2,4D -10 klubben samlad i tråden, är det värt med Polestar trimmet eller inte? Jag räknade på det och det ger ju bara cirka 7% mer om man räknar ytan under vrid/effekt-graferna. Som jämförelse ger trimmet för 2,4D -09 cirka 25% mer yta under graferna.
Användarvisningsbild
av zalmondorro
xerent skrev:
zalmondorro skrev:Ev blir det en el motorvärmare sen
Finns det ingen dieselvärmare i den? ?:-/
RWD skrev:Grattis!
Har en likadan med summum-paket som jag köpte för några veckor sen. Suverän bil. Ångrar det inte en sekund.
Satt polestartrim i min med 195hk och 460Nm mellan 1500-3000 varv så det bidrar väl lite till den positiva upplevelsen.
Tycker dock de går riktigt bra original också.
Nu när vi har halva 2,4D -10 klubben samlad i tråden, är det värt med Polestar trimmet eller inte? Jag räknade på det och det ger ju bara cirka 7% mer om man räknar ytan under vrid/effekt-graferna. Som jämförelse ger trimmet för 2,4D -09 cirka 25% mer yta under graferna.
Joodå såklart finns Dieselvärmare, men .......................
Användarvisningsbild
av bem
Dorttea, vinter, elmotorvärmare i en V70 2.4D? Kan i och för sig vara bra att ha men tror nog dieselvärmaren räcker i de flesta fall bara det finns möjlighet att den får gå där bilen står. Fast jag gissar du har en dieselvärmare och nu skall ha även elmotorvärmare?
Är det ingen dieselvärmare i bilen ja då är ju en elmotorvärmare bättre än inget alls. Men även när man bara skall iväg md bilen när det är kallt drar dieselvärmaren sitt strå till komfortstacken för snabbare uppvärmning av kupén och motorn, om den satts i autoläge så den går igång själv vid behov. Tidur till dieselvärmaren är förstås bra också, det går även fixa fjärrstyrning av dieselvärmaren via mobil-app som du kanske vet. Nåväl, hoppas du får många sköna mil med din nya bil däruppe.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror El-motorvärmare och Dieselvärmare i många fall fyller olika funktioner. Jag skulle gärna ha en El.värmare också eftersom min bil står i kallgarage.

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]