Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umekille
oljeläckage beror på att bilen är lite körd då torkar packningar o tätningar
det brukar fixa sig när bilen tas i bruk igen. ev med en flaska omega.
Har du fått ett köpepris än?
av johgro
Sannolikt ca 65000:-

Synpunkter kring värdering är välkommet. Dessa bilar går trögt å Blocket tycker jag. Dock kanske inte så konstigt med tankte på att bilen gisningsvis är ganska törstig även vid defensiv körning om man t.ex jämför med en D5 av samma årsmodell. Att försäkringen är hög gör väl inte heller saken bätttre.

Men bilen har ju andra trevliga fördelar förstås!
Hej igen!

Bilen med de miltalen och historia kan vara något att satsa om du kan bortse från vissa merkostnader en T5 kan dra med sig.
Vattnet som du skriver om skulle jag inte vara så bekymrad över.
Kan inte se att det skulle vara någon dyrbar historia att fixa. Att värmeelementet skulle vara paj i kupén är nog lite långsökt, men allt kan hända.
Du måste låta torka upp allt vatten för att slippa en unken och fuktig lukt i kupén med rostskador på golv som följd.
Däremot om det är oljeläckage vid skarven mellan motor och växellåda så är det inte så bra.
I värsta fall måste lådan ner för att byta packboxen, om inte det skulle räcka med Omega som tillsats i växellådsoljan och själva växellådsoljan som blir varm för att mjuka upp packboxen.
Är kamremmen bytt trots de låga miltalen?
Bilen är mer än tio år.
Hur såg sista besiktnings protokollet ut och när gjordes det?
AC kan läcka lite (normal) på tio år och innebära att kylanläggningen inte fungerar till fullo.
En sjyst verkstad kan fylla på lite utan att behöva tömma allt och återfylla systemet till en betydlig merkostnad.
Kolla så att det inte finns felkoder speciellt de koder som bilprovningen inte godkänner.

Lennart

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.