Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

borrade loss 2 fastnitade HP högtalare till min S80 för ett tag sedan, tanken var att ersätta mina Performance med dessa. Dock sumpade jag 2 av 3 "öron" på plasten som du fäster högtalaren med på den ena. :oops:
Skulle det funka att flytta över själva högtalaren till plasten runt min gamla tro? Jag hoppas ni förstår vad jag menar annars får jag försöka förtydliga mig
aldrigstanna skrev:Javisst, du kan ju skruva nya hål i plasten i korgen. Har själv gjort det. La också en sorts tätningslist emellan korgen och högtalarna. Det fungerade. Men optimalast är ju att köpa nya kåpor att nita eller skruva fast och sen fästa högtalaren i.
Det är alltså plastöronen i den yttre biten som du skruvar fast i bilen som gått sönder, kan man köpa dom nya från Volvo eller menar du att man köper nån 3:e partslösning och mekkar lite?

Jag snor en bild på nätet och dom öronen du ser på båda högtalarna längst ner på bilden tex det ä dom jag menar som jag mulat.

Bild
Sent svar men, jag bestællde faktiskt plasthållarna, med øron, tan høgtalare, från nån butik i england. Men finns i en del svenska shoppar också typ brl, brs. Sen nittade jag dit dom och skruvade fast høgtalaren i dom ( OBS jag tænkte inte på att d ska sætta dit orginalhøgtalare, før det gjorde itne jag. ) Går det att ta ut høgtalaren hel från plastringen så bør det ju gå att sætta in den i den nya plastringen sen. Men nu ær du kanske redan klar :D
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]