Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hamre
bem skrev:Så surt när det var så nära då, men vem vet kanske går tjata lite med Volvoverkstan osv om aningens lite
goodwill ändå om du är trogen kund i verkstan? Försöka skadar inte men samtidigt vara beredd att betala hela kalaset om de visar kalla handen.
Garantier och försäkring så långt det går på en bil är nåt jag försöker ha så länge det bara går för man vet aldrig när nån dyr pryl kastar in handuken (hade ett dyrt växelådshaveri en gång för länge sen på en Ford), men i ditt fall har du nog inte kunnat påverka detta så det kunnat täckas fram till idag (annat än om du inte kört så långt så mätarn hade haft lite mindre mil på sig).
Roligare utlägg än sånt här innan jul hade man ju velat ha.

/Bo
Lämnade in den till en lite mindre okq8 verkstad eftersom en kompis på jobbet känner han som har den verkstaden så trodde det skulle bli lite billigare än att lämna in den till Upplands Motor.

Ja den hade redan gått 11k mil när jag köpte den så miltalet var kört redan då tyvärr.
Användarvisningsbild
av hakank
Ja där rök julklapparna. Jobbigt värre. Lider med dig om det är någon tröst..
av Cedrix
hamre skrev:Nej jag har länsförsäkringar men bilen har gått 13k mil så den faller tyvärr på milsträckan oavsett. :(
Därför jag valde Folksam, dom har 15000 mil på försäkringen på volvobilar.

På min 04:as V70 hände samma sak, jag bytte själv och kom undan med ca 5000:- i kostnad.
av kepe
Kommentar til Emillund.

Min Ac kompressor tok kvelden efter 6700 mil.Jeg betalte 12000 sek selv. Volvo var klar over bristande kvalite på Ac kompressorene,men som en hos Volvo sa: Dom hoppas at det går over garantitiden...men Volvo gav Goodwill på 60 mnd. Det fikk inte jag njuta godt av.Min var en -08.
Så er jo frågan: Har Volvo gjort noen endringer på Ac kompressorene,eller skal det være så dårlige kvalitet?
Uforutsette kostnader når det er dårlig kvalitet sier mye om manglende forståelse hos Volvo,och en AC kompressor skal holde mer enn som i mitt fall 6700 mil.
av curry
Jag undrar jag hur det är egentligen med dessa kompressorer på 08-09? På min -08 med 26000mil sitter orginalkompressorn kvar och funkar fint, tyst och kyler super. Varför rasar dem, ojämn kvalitet? Fel mängd olja ifyllt? Man blir ju lite nojig då ett haveri kan sluta illa om drivremmen fransar sig, om slamsorna letar sig in till kamremmen.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]