Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malish
Finns tyvärr inget slutsteg i min vad jag vet.
Antar att det borde funnits det från början, hur och vart satt det (om det är så att jag bara missat det).

Tyvärr var allt stereomässigt ett riktigt klåpar hemmakoppel när jag köpte bilen, bla hängde det en kabel i skuffen (antar till baslåda) som var kopplad till kontakten för vänster högtalare på D stolpen (vid bakluckan altså) med resultatet att båda bakre högtalarnas kontakter var urryckta (inget fel på högtalarna, var bara att koppla in dem igen)

kontakten bak stereon var hemmakopplad med sockerbitar (originalkontakten var altså bortklippt) löste det genom att klippa en kontakt på skroten och koppla ihop kablarna igen, HOPPAS att alla kablarna hamnade rätt, såg att vissa verkar vara samma färg till höger och vänster sida samt några var samma färger men olika tjocklekar. har tyvärr inte kontrollmätt kablarna eller så eftersom jag inte haft isär några dörrhögtalare.
Nån dag ska jag fixa det så allt blir rätt, då ska jag även löda ihop kablarna och inte använda kabelskor som nu.

stereon var någon okänd noname historia med rysligt dåligt ljud, har en stereo från en S40 nu (billig modell?), är bättre ljud i den men inte original.

så naturligtvis vill jag fixa allt så det är som det SKA vara.
Har koll på att 850 hade svart stereo till skillnad mot V70 ;)
Vet att svarta stereoenheter är dyrare än gråa också desvärre :(

är möjligen intresserad av en grå enhet, allt beror på priset. just nu är det julmånad och kontot är så renskrapat det kan vara, är så tom mössen klagar ;)
av Malish
okej, ja under passagerarstolen är jag rätt säker på att det inte finns något. men längre in bak stereon har jag inte kollat.
ECC har jag inte tyvärr (hade varit skönt) men iaf :P

Får ta och kolla där bakom vid tillfälle.

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Det där borde ju vara ett lämpligt repob[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]

Trådens rubrik är vad man har gjort f&[…]