Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

As topic. Har en XC60 D5 MY09 där jag fått felet "Motorsystem: Service Erfordras".
Felet uppstod helt plötsligt när jag åkte lugnt och sansat i 50. Bilen och all elektronik fungerar som vanligt.
Har läst att det kan vara för mycket olja? Fyllde på för ca en vecka sen men har kört ca 100 mil sedan dess utan att den larmat.
Körde även med diselvärmaren i morse, och enligt en kollega som har en likadan bil drar den extremt mycket ström. Kan den larma för låg batterispänning?

Vill dock vara säker på att det inte är något allvarligt - så om någon vänlig själ vill göra en god tjänst (Bor i södra Stockholm) och vill hjälpa mig att läsa felkod ASAP så vore jag evigt tacksam. En kompensation eller gofika erbjuds självklart - om så önskas. Är så fruktansvärt orolig att det är något allvarligt, och jag behöver bilen dagligen så jag sitter verkligen i klistret...! :cry:
Har precis kommit hem från Skobes i Flen. Det är nog OMÖJLIGT att hitta en bättre verkstad än dem. Helt otroligt vilken bra service och bemötande dem erbjuder! Nåja, för att inte göra detta till ett reklaminlägg så slutade det hela i alla fall med att 2,5 dl olja tömdes och sedan var det bara att köra hem igen. 325:- för det, vilket jämfört med Bilia i Segeltorp skulle ha 2500:- endast för att koppla in datorn och läsa felkoden. Vilket j*vla skämt! Summan av kardemumman: TOKNÖJD och lättad över att ett såpass litet problem kunde åtgärdas så snabbt och billigt!

TACK SKOBES I FLEN! :)
Skönt att höra. Valde Skobes (Nyköping) istf Bilia då jag för en månad sen beställde min första nya bil någonsin. :D

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]