Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baljbalj
Hur sitter plasten fast? Har haft av mina bakljus ett par gånger och det har varit jobbigt (och såriga händer) så jag skulle kunna tänka mig att ta bort plasten nästa gång om det inte är risk för att något spricker.
Användarvisningsbild
av VolvoV70NT5
Ska försöka förklara det så tydligt som möjligt ! När man vet är allting lätt.

Börja med att ta bort locket framför säkringsdosan ta bort sidan under bakre fönstret sitter med en 8mm huvud som sitter i uttaget för rullöverdraget , sedan ta ner taklist ovanför vänster bakre fönstret , och taklist där taklampa sitter ! den ena torx 25 sitter under lampa den andra torx 25 sitter synlig på listen ovanför vänster fönster! D-stolpepanel är nu tillgänglig dra nu loss plastpanelen i mitten mot vänster fönstret sedan lossa 4 eller 5 clips längs med öppningen på bagageluckan sedan är plastpanel loss .

Sedan sitter 5 stycken muttrar som är lättåtkomliga 2 Stycken till det övre glaset 3 stycken till det undre glaset.
Börja med att ta loss det övre glaset så är det nästan klart .

Med vänlig hälsning
VolvoV70NT5
VolvoV70NT5 skrev:Då var lampglasen där ! inte så Bökigt och detta projekt var klart nästa blir nog Grom audio facelift till Hu-850 någon som har monterat och har några åsikter om detta kit ?
Jag installerade en GromAudio i min 2006 V70. Den har bluetooth, USB och iPhone. Fungerar ganska bra. Jag anvander den mest for Pandora och DI.fm musik over bluetooth. Min iPhone ar skit och kopplar inte in sig automatiskt nar jag startar bilen, men det ar bara att ga "settings, bluetooth" och "reconnect".
Den var enkel att koppla in och lilla GROM ladan sitter till vanster om vaxelspaken (pa forarsidan). Sen drog jag upp kablarna genom ett hal jag borrade upp i botten pa armstodet.

Jag har inte anvant den som telefon an, men att spela musik over bluetooth funkar bra, ipod kontakten funkar bra den med, och USB spelandet ar det inga problem med heller. Jag ar val ingen tung anvandare iofs sa andra kan nog vara lite mer detaljerade. :oops:

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.