Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Kul att läsa den här tråden, jag trodde jag var den ende som verkligen gillade designen på S80.
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Första generationen av S80 är enligt mig en av de mest lyckade bildesignerna som finns bland "moderna" bilar.
Vacker, tidlös, sober och med en oerhörd "attention to detail". Finns en uppsjö av begagnade på Blocket för
knappt några pengar alls. Läge att handla en alltså... :wink:
S80 N är också väldigt lyckad och förvaltar arvet från tidigare modell väl.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är väl det som är orsaken till den "dåliga" ekonomin med S 80. Högre inköpspris och sämre andrahandsvärde än V 70.
Användarvisningsbild
av V9097
crumpets skrev:Kul att läsa den här tråden, jag trodde jag var den ende som verkligen gillade designen på S80.

+1

Jag var typ kär i S80 när den kom. Klassisk och modern på samma gång. En elegant profil som väldigt få bilar ens kommer i närheten av, på något vis en modern arvtagare till storheter som 164, 264, 760, och 960 sedan. Jag har alltid gillat Volvos lyxsedaner, men aldrig ägt någon själv.
Användarvisningsbild
av börne
NickeDiesel skrev:Första generationen av S80 är enligt mig en av de mest lyckade bildesignerna som finns bland "moderna" bilar.
Vacker, tidlös, sober och med en oerhörd "attention to detail".
Kul att alla har olika smak. Den första klarar jag inte av, ful som stryk enligt mig :wink:
Användarvisningsbild
av Guligan
Jo, men första generationen var också fin. Speciellt efter faceliften till MY04.

Jag tycker nuvarande S80 blev lyckad från MY10 och ser givetvis ännu bättre ut nu som MY14.
Användarvisningsbild
av Snowie
Skulle vara riktigt trevligt att se L versionerna i Europa.
S60L samt S80L. Detta tillsammans med hybridmotor.
av V60T3
valln skrev:När kommer nya s80 modellen?
Före eller efter v70?
Sett historiskt så brukar sedanen släppas lite före kombin när det gäller Volvo, för att "mätta" de största marknaderna först (läs: USA) där sedanen säljer överlägset mest.

Nu kommer det ju ett "SPAaket" med Xc90,S90 och V90 (alltså efterträdaren till 80, 70) med XC90 först ut till hösten - så det är inte omöjligt att S,V90 lanseras samtidigt, dock håller jag nog ändå troligt att S90 kommer först då nu Kina är stark marknad samt Li shifus önskan är lag.. Skulle gissa att alla tre kommer med nått halvår emellan med start då i senhöst.. Min gissning.

Mvh

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vo[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]