Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edward
Tog ur 2:a radens mittstol ur min XC90 2005 utan att tänka mig för (skulle fixa stolslädret), skulle ha kopplat ur batteri först etc. Och efteråt fick jag den röda SRS airbag lampa lysande i panelen. Den släcks efter en stund (~10 sekunder) när jag startar bilen, men sedan så syns gul varningstriangel i panelen med meddelande om SRS service.

Om något blev felaktigt i bältesförsträckaren i mittstolen (som jag tog ur och satte tillbaka) så skulle väl den röda SRS airbag lampan lysa konstant?

Jag antar att bilens system nu känner av att allt är egentligen ok med mittstolen (och därmed SRS airbagsystemet) och därför släcks röda SRS airbag lampan efter en stund, men att gula varningstriangeln tänds pga att det typ varit ett detekterat fel (typ brott till bältesförsträckaren)?
av Tobzter
Den kan ge konstiga felkoder om man börjar fiffla utan att ta av batteri poolen.så de är nog en släckning/nollstälning av felkoden du behöver bara
Användarvisningsbild
av greeeken
Hade brott till bältesförsträckaren hittats av systemet så luser röd SRS symbol.
Du får triangeln antagligen för att du inte tog ur batteriet först. Nollställ med VIDA eller en PPC

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.