- tor 05 dec 2013, 20:16
Har nu haft hem en S60 2,4 (140) från Volvo som jag gillade och tyckte låg i rätt pengar. Har gått 18700mil, en ägare och fullstämplad servicebok på Volvo. Är dock inte så jäkla hemma på Volvos motorer, men denna motor tickar lite grann, man hör det även inne i kupén med avstängda fläktar osv. Inte jätte mycket men lyssnar man så hör man den. Vet att den ska göra det när motorn är kall, men detta är även vid arbetstemperaturer. Normalt?!
Haft en 850 en gång i tiden och den tickade på non-stop. Har Volvo verkligen samma problem i nyare bilar också?
En annan sak jag lade märke till var ett "vinande" ljud fram till höger. Vet inte hur jag ska förklara men, bäst förklarat är väl att det låter som vinandet från drivlinan på rallybilar. Dock inte alls i samma grad men hörs ändå. Kan tillägga att halvljusen blinkar till om man exempelvis kör ner fönsterhissarna. Generator som börjar ge upp eller är det något värre?
Haft en 850 en gång i tiden och den tickade på non-stop. Har Volvo verkligen samma problem i nyare bilar också?
En annan sak jag lade märke till var ett "vinande" ljud fram till höger. Vet inte hur jag ska förklara men, bäst förklarat är väl att det låter som vinandet från drivlinan på rallybilar. Dock inte alls i samma grad men hörs ändå. Kan tillägga att halvljusen blinkar till om man exempelvis kör ner fönsterhissarna. Generator som börjar ge upp eller är det något värre?
- By dieselkenneth