Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvobagaren
Hej alla volvo älskare . nu är det så att jag har problem med min 940 att abs lampan lyser, och jag kan inte få fram felkoder av de svarta boxarna. Vi har gått igenom alla hjul sensorer, ren gjort ABS-kransen på framhjulen. jag har även kollat bytat abs styrenheten och puttat till fästerna på kablarna, men inget hjälper för lampan lyser ungefär helatiden men när den slocknar så klickar det till. vet någon något om detta? tacksam för svar
:?: ?:-/
av NilsO
Går det inte att läsa ut felkoder låter det som att styrenheten inte får spänning. (Såvida det inte bara är dålig kontakt i felkodsdosan, men det är ju inte så svårt att komma till rätta med.)

På årsmodell 93 finns väl ingen säkring till ABS i elcentralen, men däremot det berömda transientskyddet vid ABS-boxen. Jag har inte grejat med det, men det finns det ju andra här som har. Glappar det borde man få precis det fel du har.
av volvobagaren
Tack felkod boxen funderar dåligt fast där är kontakt då lampan lyser, men vi har kollat på boxen, såg inget fel där.
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]