- fre 06 dec 2013, 09:48
Har du VIDA och DICE ? Där kan du logga dina värden på tryckskillnad , när mitt filter började bli igensatt så låg den under normal körning i 90 på ca 25-30 (kommer inte ihåg enheten den visar i) medan när man drog på så gick den upp till 100-180 beroende på hur hårt man trampade. Berätta exakt vad du vill uppnå så ska jag försöka hjälpa dig då jag har meckat en hel del med att försöka emulera ett filter innan jag lyckades koda väck filtret. Ett försök jag gjorde (och det med bäst resultat) var att koppla in en slang under luftfiltret och dra denna till lågtryckssidan på givaren och sen flytta lågtryckslangen från filtret till högtrycksidan och lyckades på såvis emulera ett ganska rent filter men det bästa vore om du kunde antigen handla in / låna en DICE och köra lite , logga värden och ladda upp dom så kan vi kolla hur det ser ut , givaren är ganska lätt att testa om man har VIDA man plockar väck en av slangarna med motorn avstängd men tändningen till kopplar på en annan slang till givaren som man suger lite lätt i du får en tryckskilnad och denna ska variera beroende på hur hårt du suger men givarna är väldigt känsliga så du bör kunna få värden i hela skalan 0 - 1000.