Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rockyv70
Hej,

har läst ut följande felmeddelande:

frontkrockgivare höger fram kommunikationsfel

kan man byta den själv om man släcker felkoden sen?
säljer volvl lösa delar till systemet?
Användarvisningsbild
av CarMan
Varför frågar du inte din Volvo handlare om dom säljer denna del löst? Det bör ju dom kunna svara på bra mycket bättre än nån här.
av Rockyv70
CarMan skrev:Varför frågar du inte din Volvo handlare om dom säljer denna del löst? Det bör ju dom kunna svara på bra mycket bättre än nån här.
jag har nu gjort det, och det går att köpa den delen löst. Men jag undrar om man kan göra det själv och sen släcka koden?
Användarvisningsbild
av CarMan
Det går åt ett specialverktyg för att släcka felkoderna, allt annat är vanligt skruvande.
Användarvisningsbild
av johnnype
CarMan skrev:Det går åt ett specialverktyg för att släcka felkoderna, allt annat är vanligt skruvande.
Om du med special menar BSR PPC eller kina-DiCE + VIDA så är det ju sånt som nästan varje medelintresserad Volvo ägaren har själv numera... likväl som T25 skruvmejsel :)
Användarvisningsbild
av greeeken
johnnype skrev:
CarMan skrev:Det går åt ett specialverktyg för att släcka felkoderna, allt annat är vanligt skruvande.
Om du med special menar BSR PPC eller kina-DiCE + VIDA så är det ju sånt som nästan varje medelintresserad Volvo ägaren har själv numera... likväl som T25 skruvmejsel :)
Ja det är det han menar
Användarvisningsbild
av johnnype
greeeken skrev:Ja det är det han menar
Va bra, det lät nästan som att det var någonting exotiskt han menade som man inte har i sin verktygslåda. Men då är vi överens :)
av Rockyv70
Så här blev till slut.
Köpte delen på volvo, bytte ut den och då gick det att nollställa felkoden utan att den kom tillbaka.
Hoppas det ska funka nu.

Gissar att ombordladdaren är knas.

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]