Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavE
raven76 skrev:
GustavE skrev:
raven76 skrev:Och nu status 7. Men hur lång tid kan det sedan ta innan man får bilen tro?

Min gick från status 2 till status 7...
Sladdar runt med min 240 just nu. Iofs ganska roligt, men ingen riktigt bra vinterbil.

Finns det någon anledning till varför du låter plasten sitta kvar? Ska du klistra på dekaler eller liknande? Har försökt läsa på om hur man ska ta hand om lacken när bilen är ny. Verkar finnas otroligt många åsikter kring det! Lackförsegla inte första månaderna, lackförsegla direkt, lägg bara på lite vax, gör inget alls... :???:
Nu har jag min hemma :)

Tog totalt en halvtimme på bilaffärn. Kolla på den 10 min innan säljaren kommit till jobbet imorse. Sen skriva papper och prata i 10 min. Sen satt jag och tittade lite i kupén i 10 min.
Körde dit i min 740 -88 som snart gått 52000 mil. V70in hade gått 6 km.

Bad dom låta dekalerna sitta kvar dels för det är lite roligt, dels för att så få som möjligt ska behöva hålla på med bilen.
Jag jämför lite med när man köper en ny mobiltelefon, dator, eller något annat fint nytt föremål. Man skulle ju inte vilja ha sin nya mobiltelefon lös i handen av en försäljare. Fingeravtryck på displayen, utan skyddsplast, inställd klocka, testat alla menyer, provringt, smsat, och fotograferat. En stor del av känslan är ju att ta av skyddsplasten, ladda den första gången, ställa in menyer, klocka med mera så som man vill ha det.
Min försäljare förstod mig rätt. Inte ens regskyltarna monterade dom, vilket jag inte sagt till om att inte montera när jag beställde. Körde hem den 6 mil utan :D.

När jag hämtade den var det 90 km till tom tank. Jag har 60 km hem. Efter att ha varit i andra menyer och slog över till "kvar till tom tank" stod det plötsligt: ---, efter att ha gått ner till först 80 km och sen upp till 85 km bara någon mil innan. Blev väldigt orolig eftersom jag hade kanske 2 mil hem. Men när jag tankade hemma på lokala macken slog pumpen ifrån vid 66 liter. Så hade 4 liter till godo :)

Nu i skrivande stund 3 timmar efter att jag hämtat ut den i slutet av vecka 47 visar Min Volvo på nätet: Leveransköplats 1963, Beräknad leverans v 49, det var vecka 50 från början. Säljaren trodde från början att det skulle ta 6-8 veckor, det tog 4,5. I kontraktet stod det beräknad leverans v 47-48.
av raven76
Min har bytt till status 8. Innan låg jag på plats 1500 i kön, men plötsligt ligger jag på över 4500 i kö!? Det känns som om någon "snott" min bil och att jag halkat efter rejält och får finna mig i att få en annan bil! :cry:
Användarvisningsbild
av bem
Snygg! Seashell beige metallic vad jag kan se? (har den färgen på min V70 D3 2014, rulla hem min V70 i lördags från Volvohandlaren)
Lycka till med nya bilen!

/Bo
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024