Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Prova med Internet Explorer (det använde jag när jag skapade mitt Volvo ID). Då har du i alla fall provat nån annan webbläsare än Safari.

/Bo
av V60T3
rosenlorden skrev:Man klickar på sitt regnummer i övre vänstra hörnet, sen på fliken "min bil" så får man upp allt! Det förutsätter nog att man fyllt i de 6 siffrorna från VIN-numret antar jag, och att man kanske står som ägare på bilen? Jaja, kul å se allt om bilen, även om det inte var mer än 8 "extrautrustningar" ;-//

regnummer har inte jag i vänstra hörnet? Kan vara så att min sida fortf. är i "leverans-mode" då jag just hämtat bilen. " i väntan på min Volvo" finns kvar, dock har den hoppat till steg 9. Klickar jag på bilden på bilen så kommer info upp, dock inte reg.nr, fast VIN är med. Där står extrautrustningen med, har bara två tillval men ingen total spec? För visst skall man kunna se den?
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad är det mer än extrautrustningen du vill se? I övrigt är det väl eventuella "paket". De står ju under "Specifikation".
Användarvisningsbild
av RWD
Köpte nyligen bil privat och lyckades inte lägga till den. Ringde dock upp "Minbil"-supporten och de sa att de precis hade gjort om systemet, men de tog registreringsnr på min nya bil och vidarebefordrade detta till närmaste återförsäljare som löste allt inom en dag. Skickade en länk som jag skulle logga in på och båda bilarna är nu med på "Minbil"
Dock stämmer inte mycket av utrustningen på min gamla V70 -99.
av V60T3
SvenB skrev:Vad är det mer än extrautrustningen du vill se? I övrigt är det väl eventuella "paket". De står ju under "Specifikation".

Jag vill veta vad jag har köpt i detalj då man tydligen inte får en leveransspec. vid köp av ny bil.

Enda sättet att kolla att man fått vad man beställt är att jämföra orderspec./ broschyr med verkligheten. Problemet infinner sig när det görs mindre förändringar i utrustningspaketen ( eller utrustning för den delen) - som inte alltid säljarna får info om av ngt anledning- under stundande modellår (t.ex inför v20/46) vilket kan göra din orderspec. innakuell. Går ju inte att skruva i sär bilen för att titta på saker som inte syns. Verkar blivit en hel del saker som förändrats i höst, bl.a. gällande multimedianläggningar etc. och ingen verkar ha koll.

Det jag explicit vill veta är om jag har CZIP luftkvalitesystem som blivit standard i Kinetic igen, står inget på ordererkännandet och var tillval när jag beställde i september..
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej, då förstår jag. Eftersom jag köpte min bil begagnad fick jag aldrig se orderspecen. Utan jag begärde ett utdrag från Volvohandlaren. Där stod mycket. Exempelvis stod det att min bil hade ABS bromsar, Krockkudde och 74 andra specifierade utrustningdetaljer. Är det allt det du skulle vilja ha på "Min Volvo"?
Användarvisningsbild
av apersson850
Du kan åtminstone se om du har luftkvalitésystemet på att det finns en inställning för om den elektroniska näsan ska vara aktiverad eller ej i inställningarna för klimatnaläggningen, under MY CAR.
Huruvida CZIP följer med automatiskt vet jag inte. Hade det inte att göra med vilken sorts klädsel bilen har?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
StefanN skrev:Ja, det har jag inte ens (iMac).
Med Chrome funkade det inte för mig - Kan nog bugga med firefox också om det inte ens funkade med Chrome...

Det här går ni miste om nörsker!!

Bild
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]