Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oilburner
Holder på at speca en ny XC60 men lurer på et par ting. Tre ratt kan leveras men kan man få detta med el uppvarming.Det brukar inte å vara tilgjengligt på andra fabrikat men det står inget i volvos lista som jeg kan se. Någon som har en link ell foto på denna ratt? Min nuvarande bil har R-design ratt men på My 14 ser det ut som R-design och original ratt ar helt lik så nær som at det står R-design på det ena.
Glasøgonhållare burde kunne levereras på både passagerar sida och førar sida ?, Forsøkte å få til detta på min nuvarande My10 ochså men det førsvann i sanden och endte opp med kun på førar sida. Någon som vet hva som hende med cd vexlaren? Finner inte denna någon stand och heller inte Home Link EU (innbygd fjern kontrol før garasje port etc i solskjermen). Vidvinkel kamera i front, ar det vard at legga pengar i detta eller ar det altid så nedsmutsat at man inte ser nån ting? ??:-/
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Volvo har tagit bort valmöjlöigheterna på inredning i XC60, så nu är det tyvärr bara svart sportratt som gäller alternativt med ljust inlägg i en del av ratten. Jag upplever som dom har gjort Volvo XC60 mindre lyxig. Den finaste inredningen i XC60 har dom tagit bort. (N)
Användarvisningsbild
av P210
Kan svara på din sista fråga;
Vidvinkel kamera i front, ar det vard at legga pengar i detta eller ar det altid så nedsmutsat at man inte ser nån ting?
Kameran/mjukvaran/displayen är väldigt långsam på de bilar jag kört, tycker det tar alldeles får lång tid innan man får bild på displayen för att det ska kännas användbart.
av tunnis
Tycker vidvinkelkameran är urkass. Så kraftig vidvinkel att man inte ser framåt, vilket gör att den ej är användbar vid parkering utan endast för att titta runt hörn. Själv lyckades jag köra in i en mur och fick byta hela fronten trots vidvinkelkameran.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Men vänta här nu...

Panoramakameran är inte tänkt att använda vid parkering, utan bara att kunna se åt sidorna när sikten är skymd från förarplatsen. Fram har du ju parkeringssensorer!

Jag tycker den är grymt bra! Använder den varje gång jag kör eftersom det är en tät och hög häck som skymmer sikten åt sidan.
Användarvisningsbild
av oilburner
Hmm, kan vel se ut som at man kan slopa dette och anvanda 10 lakan på nått annat. ?:-/

Hva med chipping,er tiden med chipping/optimering forbi?? (DVs kun original Polestar)
Användarvisningsbild
av bem
Skall du inte ha en XC60 med ny VEA motor (D4, 181 hk) och 8 stegsautomatlåda när den är så nära nu?
Eller har du bestämt dig för en MY14 med gamla 5 cyl (D4) dieseln?
AWD antar jag du skall ha?
Premium sound inkkl Subwoofer kanske kan vara värt att lägga till några kronor på för bättre ljud?
Laminerade rutor för ännu tystare kupé kanske också kan vara nåt?
Metallic lack tycker jag är snyggast så det kan man ju ev lägga lite extra pengar på.
Momentum, Teknikpaket. Lastpaket och Klimatpaket med Volvo On Call (där fjärrstyrning av dieselvärmaren med mobil-app ingår) samt eluppvärmd ratt och eluppvärmda splorarmunstycken kanske lagom utrustningsnivå?
PCC nyckel (Keyless drive) kanske du gillar?
Lastgaller (om det inte ingår som standard eller i nåt paket) kan nog vara klokt också.

/Bo
Användarvisningsbild
av oilburner
Klart man burde ha gått for nya motorn men det ar AWD som gjelder och då lar man venta et tag enda. Jag ar altid lite skeptisk til å redusera cyl volumen och antal cylindrar. Som amerikaner'n sa det" there's no substitute to cubic inches"
Holder presis på å senda in min bestellning nu i kveld och specen ser så her ut Nu. Summum 163AWD aut,Safir sort met, skinn sport G30G, panorama takl, front kamera,Silver front/bak styling,El ratt m gear paddles, el front vindu, Tekn pkt Prem sound pro sensus etc, plus pkt m VOC etc,herreg pkt, sub woofer, park sens f/b, four-c, el pass stol, aut dim speglar ut/inn, varme stolar bak, el nakkstød bak, Home Link EU.
I prinsipp samma bil som min gamla My 10 med undantag for farge inuti sensus och annat små pirk.
av PFA
Fin spec. Men jag tror det blir den uppgraderade 5-cylindriga D4'an med 181 hk...? Och det gör väl inte saken sämre :)

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]