Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iggypete
någon som vet hur man kan tvångsöppna bakluckan på en v70 98
själva låset verkar inte vara problemet utan det verkar kärvat fast på nått vis i själva kistan
har dränkt kistan i 5-56 men det vill inte släppa går det skruva loss kistan med stängd dörr????
av iggypete
Lucif3r skrev:Jag antar att du provat att öppna både innifrån och utifrån?
jo krupit genom hundbur och tagit loss panelen men ser inget som ser fel ut trycker så mycket det går på mekanismen men man ser ju inte så mycket hur det ser ut :-((((
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Okej. Har egentligen inte någon idé vad som kan bråka, men mekanismen fungerar som så att det går stag från handtagen(både inre och yttre) som trycker på en typ av microbrytare i låskistan. Är ett h-e att få dit dom om man tar bort dom tycker jag :mrgreen:

Jag antar att du även provat låsa upp bakluckan med nyckel?
Hur beter sig mekanismen när du försöker öppna? Låter det "mekaniskt", eller låter och känns det som om det inte finns något motstånd som när luckan är låst?
av iggypete
Lucif3r skrev:Okej. Har egentligen inte någon idé vad som kan bråka, men mekanismen fungerar som så att det går stag från handtagen(både inre och yttre) som trycker på en typ av microbrytare i låskistan. Är ett h-e att få dit dom om man tar bort dom tycker jag :mrgreen:

Hur beter sig mekanismen när du försöker öppna? Låter det "mekaniskt", eller låter och känns det som om det inte finns något motstånd som när luckan är låst?
Låter mekaniskt det känns som det precis ska öppna men inte tillräckligt
av iggypete
iggypete skrev:
Lucif3r skrev:Okej. Har egentligen inte någon idé vad som kan bråka, men mekanismen fungerar som så att det går stag från handtagen(både inre och yttre) som trycker på en typ av microbrytare i låskistan. Är ett h-e att få dit dom om man tar bort dom tycker jag :mrgreen:

Låter mekaniskt det känns som det precis ska öppna men inte tillräckligt
har inte testat med nyckel då den aldrig varit använd så gick det inte att få in nyckeln mer än 2 mm :-(
men den låser väl bara upp med nyckel, inte öppnar luckan? det är inget el i låset förutom centrallåset och det verkar funka som det ska
av iggypete
vinkelslip och ett nytt lås va medicinen. en arm inne i kistan var krökt visade det sig när jag väl hade fått ur låset.
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]