NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du fick ett PM men hade CFFF (om jag kom ihåg rätt).
Jag skickade in min box på vinst eller förlust. Såg att modulen fanns med i listan som de hade på nätet och skickade iväg modulen:-)
Tänkte "Om den inte går att fixa borde jag inte behöva betala 1500:-, bara frakten". Men funkade kanon som sagt!
Att inte Volvo eller Bilia (eller de som servar volvo bilar) inte har den funktionen som t ex OBD:arna har, det är nästan obegripligt. Men men...de ska väl tjäna pengar antar jag.
Kom på en annan variant av att fixa boxen billigare, vet dock inte om det funkar. Köp en beggad modul på ebay eller liknande (har för mig sett sådana moduler där), koppla in den i bilen och åk till verkstan för att "gifta" in den i bilen (mjukvaran). Snackade med en på Bilia och han sa att det kostar väl typ en 1000 lapp för programmeringen.
Kan tänka mig att en beggad modul kostar typ samma, så totalt ca 2000 istället för 5500 + arbete.
Volvo kan inte ladda om mjukvaran om det finns en mjukvara på boxen ( om jag har fattat det rätt) utan därför man ska skicka den till OBD-tunning för nollning sen åka till min volvo åf för att ladda om mjukvaran. Så blir 2000 för en beg box +1500 för nollning samt +1000 för att ladda mjukvara dvs 4500 Så kan ju tjäna några kr på att göra det = )

Det är för dåligt, men hoppas att […]

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]