Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Harlock
Köpte ny stereo idag för o byta ut min gammla sc-900 i min V70 -98 som cd spelaren pajat på. Men när jag kopplar in den nya stereon kommer det inget ljud.. va kan det vara för fel?
Senast redigerad av 1 Harlock, redigerad totalt 0 gånger.
av Harlock
Har nu kollat runt lite mer men hittar knappt nån info alls. men enligt det lilla jag hittar verkar det som att jag ska koppla förbi förstärkaren under passagerarsätet. var ute o kolla o det var rätt mycket sladdar som gick in o ut ur förstärkaren. vad är det jag ska koppla ihop? :P
Användarvisningsbild
av Cimmen
Harlock skrev:Köpte ny stereo idag för o byta ut min gammla sc-900 i min V70 -98 som cd spelaren pajat på. Men när jag kopplar in den nya stereon kommer det inget ljud.. va kan det vara för fel?
Lite mer info tack...

Vad är det för ny stereo du har köpt (märke dyl)??
Steget, är det orginal??
av Harlock
Nya stereon är en pioneer DEH-30MP och det är orginal steget. dock som jag nu föstått det så får förstärken ström från gammla stereon men inte från nya o därför får jag inte nått ljud. kan det stämma?
Användarvisningsbild
av Cimmen
Harlock skrev:Nya stereon är en pioneer DEH-30MP och det är orginal steget. dock som jag nu föstått det så får förstärken ström från gammla stereon men inte från nya o därför får jag inte nått ljud. kan det stämma?
Nä inte ström men däremot kan det vara nåt strul med remot signalen som gör att steget går igång. Strömmen bör vara separat. Även lågnivån är en felkälla.

Hur har du kopplat in den nya steron, adapterkablage??
av Harlock
Jag tror jag har löst det nu genom att beställa en LÅGNIVÅ-ADAPTER så jag kan köra genom mitt orginalsteg med nya stereon.

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]