Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robba86
Har nyligen bytt Skivor och belägg fram, men har nu märkt att vänster fram ligger på och går varmt. Tog ner allt igår och försökte motionera kolven, men jag tycker att det gick trögt att få in kolven även när man hade tryckt ut den en bit, tillslut var jag tvungen att släppa ut lite bromsvätska genom nippeln och då gick kolven betydligt lättare att trycka in, verkar nästan som att det inte är kolven som kärvar utan att trycket ligger på konstant. Hade det inte varit för att jag hade bytt bromsslang för 6månader sedan så hade jag nästan misstänkt den. Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Ptja att en ny bromsslang är defekt redan från början är ju ingen omöjlighet, reklamera den skulle jag gjort.
av S6024t
verkar ju som at det är slangen det är fel på ,eller att bromsvätskebehållaren är överfull,men det har du väll koll på
av mena
När jag hade påliggande bromsar vid skivbyte och belägg byte visade sig att det var beläggen som fastnade i själva byggeln som håller fast ok och belägg mot bromsskivan.

Beläggen är rundade och det var denna del som kilade fast i ok hållaren. Så kolla först så beläggen glider rätt i själva hållaren så att de inte tar någonstans och fastnar som de gjorde för mig.

Jag lärde mig den dyra vägen då jag bytte ok och bromsslang men det var bara belägget som inte gick fritt.

Jo, man tycker ju det. Vilket krångel!

Hej, Jag är ingen mekaniker så detta f[…]

Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]