Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Beställde en V40 T2 den 20 oktober, har nu varit i steg 8 i 1 vecka med beräknad leverans vecka 49. Min bilhandlare tror att de är färdiga vecka 50 så nu är det inte långt kvar :)

Så här har leveransstatusen varit för mig hittills:
sön v42 - beställde bilen
ons v43 - steg 1 (byggvecka 46, leveransvecka 51)
tis v45 - steg 2 (ändrad leveransvecka från 51 till 50)
lör v46 - steg 7 (ändrad leveransvecka från 50 till 49)
fre v47 - steg 8
Grattis till att du snart har din fina bil! Påverkar motorvalet byggtiden så mycket? Jag beställde min V40 D2 fyra dagar efter dig, 24 oktober, och har preliminär byggvecka v50 och leverans v2. Tar det 4 veckor längre att trolla ihop en dieselvariant? Min står fortfarande på steg 1 efter 5,5 veckor :(
Hoppas att du också får din bil levererad tidigare, verkar vara många som har fått sin preliminära leveransveckan ändrad till det bättre när bilen väl har planerats i produktion (steg 2). Konstigt att våra veckor skiljer sig så mycket, jag beställde inte så många tillval så därför kanske jag fick en tidigare vecka? Väntan är ju olidlig har inte varit så sugen på att få min "present" sen man var liten och väntade på tomten :)
samihuutoniemi skrev:Min står fortfarande på steg 1 efter 5,5 veckor :(
Vad har du för köplats?. Hoppade upp och ned innan steg 7 men efter det har det hela tiden gått nedåt, har för mig att jag stod på plats 5000 - 6000 när statusen ändrades till steg 2. Har dock läst att köplatsen är gemensam för Torslanda och Gent, så jag vet inte om man kan lita på denna siffra...

Bilhandlaren gav mig vecka 51 som leveransvecka så det verkar stämma ganska bra att bilen kommer ca 1 vecka tidigare som iBelal och styggson har skrivit tidigare i denna tråd.
En fråga till alla som har både 14 modellen eller tidigare,
Har ni aux ingång bredvid eran usb uttag inne i mittkonsolen?

Svara på detta, varken om ni har valt bluetooth eller inte så behöver
jag veta om hur Volvo tänker.....
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarn[…]

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?