Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ravi
Motorn vet jag inte ville mer veta vad han menade ! Sen finns det hydraulisk spännande på många vit motorer 850 äldre modell tex !
Tror inte det är samma... Ser lite olika ut vid inpassningen vid visaren... Återkommer imorgon när jag har testat den gamla spännaren annars vet jag inte riktigt vad det skulle kunna vara :)
Användarvisningsbild
av Hasse53
En vanlig orsak till att kamremmen ligger långt ut på kamdreven är glapp vattenpump. En annan mer ovanlig orsak är att vevaxeldrevet blivit snedslitet av en slak(utsliten) kamrem, fast det var på en rödmotor(B21A). Så leta efter glapp i spännrullen, vattenpumpen och styrrullen. För att kolla vevaxeldrevet måste det demonteras, jag är för mig att jag använde en vinkelhake för att kolla planheten på kuggarna.
Användarvisningsbild
av CarMan
Reklamera skiten.
Remmen får aldrig vars utanför nånstans.
Ligger den utanför är någon del sned!

När man reklamerar en Volvo original del, så monteras den nya delen gratis av en Volvo verkstad, även om du själv gjort monteringen.
Användarvisningsbild
av Ravi
CarMan skrev:Reklamera skiten.
Remmen får aldrig vars utanför nånstans.
Ligger den utanför är någon del sned!

När man reklamerar en Volvo original del, så monteras den nya delen gratis av en Volvo verkstad, även om du själv gjort monteringen.

Det lät ju roligt ! Bäst jag ber dem att komma hem till mig, så det kan byta på min Volvo :)

Flera gånger när jag läst diskuss[…]

Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätar[…]

Inte provat men om spridarbilden är fel s&ari[…]