Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kompe
Har bytt oljan i styrservon på 745'an (fick inte ut allt) :|

Bild

Och nej det är inte cola :wink: :lol:
Blev väl si då där, marginell skillnad, kände på remmen som var väldigt lös.. testade spänna
och skruven gick av ett ½ varv senare... arrrrgh :-(O) gänga upp en ny M6 80 lång på jobbet dan efter och spännde upp.
Jäklar vilken skillnad. Fick ju delvis servo trots motorn var kall och inte bara muskelservo xD :lol:
Användarvisningsbild
av Rude
Jag har stylat upp C30:n lite med en jagrullar.se-regplåtshållare baktill. Den förra hållaren gjorde reklam för bilfirman där den köptes. Förvisso en bra handlare... Men ser ju lite trevligare ut såhär.

Bild

EDIT: La till en bild. :)
Senast redigerad av 1 Rude, redigerad totalt 0 gånger.
av krqkan
Börjat bearbeta motorn.
Turbo av, grenrör av, snart topplocket också.
Sen renovera turbo och plana toppen :)
Behöver dock rebuildkit till turbon :S

Bild
Bild
Bytte i helgen torkarblad till Wipers egna märke. Jag kan inte minnas att jag bytt bladen överhuvudtaget på bilen under de snart 2 år jag ägt bilen.
Såhär efter 2 dagars användning? Det är som om jag bytt framruta. De nya bladen sopar av ALLT och ger en kristallklar bild, inte längre några streck som inte riktigt blir borstade och skit som sitter kvar.
Värt varenda krona än så länge, återstår att se hur de presterar när snön kommer och de får arbeta hårdare och oftare.
Användarvisningsbild
av P210
Satt o blängde på knappen med varningstriangeln i min V50 på väg till jobbet och undrade varför den måste lysa så starkt i mörkret - tog en bit självhäftande vinylfolie och skar ut "The Punisher" logon i och klistrade över symbolen - så nu kan den blänga tillbaka på mig! :lol: :lol: :lol:

Bild
grillchips skrev:Bytte i helgen torkarblad till Wipers egna märke. Jag kan inte minnas att jag bytt bladen överhuvudtaget på bilen under de snart 2 år jag ägt bilen.
Såhär efter 2 dagars användning? Det är som om jag bytt framruta. De nya bladen sopar av ALLT och ger en kristallklar bild, inte längre några streck som inte riktigt blir borstade och skit som sitter kvar.
Värt varenda krona än så länge, återstår att se hur de presterar när snön kommer och de får arbeta hårdare och oftare.
Skönt att de funkar bra för dig också så slipper jag sitta här och skämmas för tipset. :D
av Frm
Slängde i ett k&n insatsfilter. Lite mer insugsljud/vin från turbon.
Eventuellt lite bättre respons på gasen, eller så inbildade jag mig bara 8)

Man fick med ett k&n klistermärke också, som bara det ger 15hk!!
Användarvisningsbild
av xerent
P210 skrev:Satt o blängde på knappen med varningstriangeln i min V50 på väg till jobbet och undrade varför den måste lysa så starkt i mörkret - tog en bit självhäftande vinylfolie och skar ut "The Punisher" logon i och klistrade över symbolen - så nu kan den blänga tillbaka på mig! :lol: :lol: :lol:
Haha, störtskönt ju. Undrar om det går igenom besiktningen bara :lol:
Frm skrev:Eventuellt lite bättre respons på gasen, eller så inbildade jag mig bara 8)
När jag hade monterat vinge kunde jag svära på att bilen kändes snabbare efteråt. Men det hade tyvärr sin förklaring i att jag hade kallgarage och verkstan hade varmgarage den dagen... :cry:
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 1912

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.7.0 Mjukvarurel[…]

Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]