Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Penepaal
Jeg har en bil som ikke oppnår komfort tempratur invendig, var på fjellet sist helg og da var det mellom -4 -9 grader ute og vi måtte sitte med jakkene på i bilen for ikke å fryse. Jeg har også en OBD II sender og en Ipad så jeg kan lese av tempraturer, under normal kjøring landeveg lå den på 38-44C og i motbakke hvis jeg kjørte hart fikk jeg den opp i 65C. Dro innom en volvo forhandler og spurte meg til råds de lurte da selvfølgelig på om jeg hadde aktivisert disel varmer og ja det har jeg, de lurte også på om den virket og ja det gjør den den starter og går hele tiden. De sjekket da opp om det var noe softvare oppdateringer som kunne gjøres, og det viste seg at det var en oppdatering som gjalt diselvarmer og inslagspunkt i forhold til temp som var tilgjengelig. Fikk meg en time noen dager etter hvor vi oppdaterte softvare, sjekket også at diselvarmer gikk som den skulle, volvo ga meg tommel opp og sa at problemet nå var løst. Men på vei hjeme derifra var jeg ikke videre overbevist, det var kanskje en aning varmere i kupeen, plukket inn OBD II senderen for å sjekke, temp motor var da 52C og i nedover bakker synker den mot 40 tallet klarer å få den opp i 70C ved har og aggresiv kjøring.
Noen som har noen ide ? Jeg spurte de på Volvo om kanskje termostaten var problemet men det hadde de ingen tro på, hadde aldri vert borti en D5 med gåen termostat, det fantes heller ingen på lager. Men jeg har søkt litt i volvo's dele katalog og det viser seg at det finnes en revisjon av termostaten til min bil Mod 2010. så det tyder vel på at det har vært noen problemer ute ang. termostaten til disse bilene. Noen som kan suplere med info?
Setter stor pris på hjelp. Pål
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har varit med om dåliga termostater och felmonterade slangar, vid batteriet, där dom går in i kallzionen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Mellan 84-90 ligger sambons D3 motor på. Typ 94 som högst. Samma lika på S60 D5 -08.

50-60 grader värmer dieselvärmaren till ungefär.
Få fart på styrservon

Är det verkligen så att styrväxe[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]