Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Har hamnat i ett dilemma då jag lämnade in XC60n för att gå igenom de punkter som behövde åtgärdas innan garantin gick ut. Dock fastnade jag på en punkt, nämligen att röststyrningen inte fungerar och dessutom lyckas hänga någon dator i bilen så att den drar ur batteriet efter drygt 12 timmar. Det har hänt ett par gånger men jag har lärt mig att koppla loss batteriet när något börjar gå segt eller hänga i sensus.

Enligt verkstaden kan röststyrningen sluta fungera efter att man laddar in kartuppdateringarna som kommer med DVD skivor på posten. Problemet ska bero på att filer för röststyrningen ligger på någon av skivorna och om den inte lyckas läsa in dem uppstår problemet. Installationen har ingen funktion för att meddela om något går fel gällande detta så jag tog för givet att det fungerade efter att sista skivan laddat in utan felmeddelanden.

Mitt dilemma kommer av att jag kastat skivorna efter uppdateringen och verkstaden kräver att jag ordnar fram nya för att lösa problemet. Jag kollade med MapCare som tillhandahåller uppdateringarna om de kunde skicka nya skivor men det gick inte. De hänvisade till verkstaden eller stället jag köpte bilen på. Ingen av dessa kan skaka fram skivor för att lösa problemet och hänvisar till att jag får köpa en ny kartuppdatering trots att jag har en aktiv prenumeration på dessa uppdateringar.

Enligt MapCare är skivorna inte knytna till bilen utan man får en nyckel unik för bilen istället.

Någon som har en uppsättning skivor till låns i Sthlm norrort?

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]