Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thewhitecar
såg att nägon skrivit om man loggar in "på min bil"kan man se vad den utrustades när den var ny

hur gör man detta ?

regnummer /schassinummer ?

har en 2,5ft summum -vet ej all utrustning-såg att det lös på backen från backspeglarna en kväll !!!
av thewhitecar
Tackar

provar detta-kan bli lite spännande !!

eluppvärmda sprutmunstycken ? mm

trevligt med ett forum med snabba insatser!!
Användarvisningsbild
av xerent
rosenlorden skrev:Om man köpt en begagnad Volvo bil och inte är första ägare, då går det inte??
Gå till en auktoriserad Volvo-verkstad, så ser dom till att ägandeskapet överförs även i Volvos register. Då får du också överta eventuell nybilsgaranti, vagnskadegaranti, etc. Som grädde på moset kommer du bli brevlådebombad med reklam från Volvia och Volvokortet också.
Användarvisningsbild
av Toson
rosenlorden skrev:Om man köpt en begagnad Volvo bil och inte är första ägare, då går det inte??
Jag köpte min beg. i år och hann inte hem förrän det var mail från Volvo om att logga in på "Min Volvo", så jag gjorde det ......
Hade förståss Volvokort se'n begynnelsen, så dom hade väl min "adress".

Har inte behövt "hjälp från någon" att komma igång på den sidan, så det är nog bara att "logga in".
Mycket bra info därifrån, och här!

//Toson
Användarvisningsbild
av börne
Toson skrev:Jag köpte min beg.

Har inte behövt "hjälp från någon" att komma igång på den sidan
Samma för mig... bara att skapa et konto & logga in. Fick veta att min har borttagen toppfartsspärr, resten av utrustningen visste jag om.
av oldtimersmc
e-post och lösenord sedan så har du ett minvolvo konto
av agh39
Jag väntar sedan 12-tiden nångång på svarsmail för att få ett konto så det verkar trögt det där :(
Användarvisningsbild
av bem
Undrar om det är nåt fel i systemet för när jag hämta min nya V70 D3 2014 idag så skulle volvohandlaren uppgradera sitt eget personliga konto till "Volvo ID" men han fick aldrig något svarsmail som man skall få. Kanske samma problem som dig.

/Bo
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]