Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stavas
Jaha, kan nog ha gjort världens tabbe. Har fått min V60 levererad, och kört den i några dagar. Tyvärr måste jag säga att sportstolarna inte funkar alls bra för mig, när man kör en liten längre sträcka.

Finns det något sätt att justera hur tight sidostöden sitter, så som man kan göra på Bmws sportstolar?

Annars kan det nog gå så långt att jag måste byta ut stolarna, för det här kommer aldrig att hålla i längden.

När jag provkörde kände jag inte av detta på samma sätt, men tog kanske en för kort tur.
av Høgåsen
Har sportsstoler i min XC 60 MY 2014 og de er også smale. Jeg er 184cm høy og veier 72kg og til meg er de helt perfekte. Må si at R-design virkelig har gjort min Volvo mye sportsligere(som en M-sport BMW). Jeg ville sjekket bredden på stolen dersom du er over middels stor/bred. Sportsstolene er fantastiske og min fru liker de også kjempegodt.
av PFA
Har också beställt sportstolar till XC60'n (Sportpaketet). Jag är rädd för att jag också har testat ut för lite. Har egentligen bara provsuttit någon minut i bilhallen, men då tyckte jag att det fungerade. Men de är ju tajta. Jag är inte pinnsmal, men inte fet heller. Kanske något bredare än snitt (184 lång).

Var ute och testade några nya BMW för ett tag sedan, bland annat en 4:a med sportstolar. Otroligt obekväma för mig, jag kom inte riktigt "in" i stolen. När jag kom tillbaka från provturen så berättade säljaren att de är justerbara :)

Jag tror dock inte bredden i sportstolarna är justerbara i Volvon, inte XC60 i alla fall. Är det samma sportstolar på S/V60 och XC60?
av rojo8515
Är sportstolarna smalare på MY14? Jag har XC60 R-design MY10 är 190 lång och väger 90 kg. Sitter hur bra som helst även efter 8 timmars sträckkörning.

Jag tycker det ser ut som att sidostöden är kraftigare på MY14 när jag ser bilder på inredningen. Det kanske blir trångt att sitta i stolen då?
av LagunaT
Tvekade själv då jag kört med dom nya stolarna en hel del i jobbet, men ville ha en V60 r-design o då var det inte så mycket att välja på, men har kört ca 400 mil nu och jag tycker dom börjar kännas bättre, känns inte riktigt som en tvångströja längre :D är 198cm o 110kg lätt.
av V60T3
rojo8515 skrev:Är sportstolarna smalare på MY14? Jag har XC60 R-design MY10 är 190 lång och väger 90 kg. Sitter hur bra som helst även efter 8 timmars sträckkörning.

Jag tycker det ser ut som att sidostöden är kraftigare på MY14 när jag ser bilder på inredningen. Det kanske blir trångt att sitta i stolen då?

Dom är ju omgjorda med mer stoppning/mer sidostöd till MY14 iaf..
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
R-design stolarna är hårdare än t.ex sportstolarna i en vanlig S/V60, Provkörde en S80 idag med ventilerade skinnstolar helt annan komfort i den bilen än S/V60...
av stavas
LagunaT skrev:Tvekade själv då jag kört med dom nya stolarna en hel del i jobbet, men ville ha en V60 r-design o då var det inte så mycket att välja på, men har kört ca 400 mil nu och jag tycker dom börjar kännas bättre, känns inte riktigt som en tvångströja längre :D är 198cm o 110kg lätt.
Vad har du för inställning på svankstödet?
av panorama
En handlare kan säkert byta dina stolar. Priset? Ja du får nog räkna med ockerdyrt. Bäst att göra om du inte kan leva med det är att lägga ut annonser och kolla om någon vill byta sina vanliga mot dina sport.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]