Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Skulle beställa lite delar och på frakt sätt fanns. Hempaket dag. Va ett dyrare alternativ. Men det stod inget om vad det innebär.
Är det som det låter. Du får hem paketet samma dag?
av llesrof
Hempaket innebär att paketet skall levereras hem till dig dagtid. Det innebär också att du kommer få ett meddelande om att utköraren försökt nå dig men inte lyckats, trots att du vart hemma och nåbar hela tiden, och att du får hämta paketet själv.
av llesrof
Det sista jag skrev var menat som ironi. Jag vet många personer som suttit hemma och väntat på leverans till dörren, och betalat extra för det, men ingen har ens försökt leverera paketet. Dagen efter fick de en avi där det stod att postens bud försökt lämna paketet, ringt och försökt få tag i adressaten. Rent ljug med andra ord. Hoppas du har bättre tur :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Håller med llestrof där. Jag har fått sms att " paket går ej dela ut" trotts jag var hemma hela dagen sen får man åka hämta ut det ändå...... :evil:
Användarvisningsbild
av joel80
Man borde testa att reklamera fraktkostnaden... dom har inte levererat enligt beställning. Känslan är att den säljande parten har bevisbördan på om man var hemma eller inte.. i allafall om det finns något som reglerar det hela i konsumentköplagen eller distansköplagen.
av Droopy
Hempaket fungerade för 15år sedan då posten köre ut paketen på kvällstid, idag är de oftast bara att glömma det där med hempaket, det fins helt enkelt inte tid för chaufförerna att planera in det, inet här uppe iaf. kankse ser annorlunda ut i andra delar av landet. Paketen körs direkt till utlämningstället för man vet med sig att man inte kommer att hinna leverara det.
Användarvisningsbild
av joel80
Men då är det ju falsk marknadsföring och borde inte tillåtas! Man får ju betala mer för det!
Användarvisningsbild
av falcon
man kan få hempaket lev utan att man är hemma dvs dom lämnar paketet vid dörren, har använt mig av detta ett par gånger.
har för mig att shenker har detta.
Användarvisningsbild
av Nexus
Ända gången jag fick hemleverans till dörren var när jag beställde däck på skruvat.se. Stackarn släpade upp däcken 4 trappor :P . Allt annat jag beställd från div sidor kommer ett sms att " paketet gick ej dela" ut fast de inte ens varit i närheten av mitt hem....
Då är det bättre man väljer ombud direkt där man vill hämta det :evil:
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]