Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
GustavE skrev:
Eftersom du kan hämta den så snabbt var det en bil dom hade färdig på lager då alltså?
Hej Gustav,
Ja det är en lagerbil, den är tillverkad 2014-09 så ganska "färsk" och har m a o inte samlat damm i hallen hos återförsäljaren så värst lång tid.
Bilen hade blivit likadan om jag istället hade valt att "bygga den" möjligtvis att jag lagt till nivåreglering då eftersom jag har det på min gamla V70.
bem skrev:Kan passa på att fråga församlingen om det finns nåt snygg kvalitets överdragsklädsel för förarsätet man skulle kunna dra över min på min nya 2014 V70
Förslag?
/Bo
GustavE skrev:
http://www.pebe.se
http://www.artex.se
Båda svenska överdragsklädslar. Den andra var tillverkaren av Volvos R-sportklädsel. :)
Tack tack, de ser ut att ha en del fina klädslar. Men jag hitta ingen Artex klädsel för Volvo (det märket hade de ej med i sina listor).
Konstigt att Volvo inte har nån egen "original" överdragsklädsel, jag kan i alla fall inte hitta nån på Volvos tillbehörsweb. Men kanske inte så vanligt att folk har överdragsklädsel längre i sina bilar (jag har ju inte haft det i min gamla V70 och det har gått bra då den klädseln i 2001 V70 2.4 Business är otroligt slitstark, det är Sportstolar med Anholt klädsel tyg med skinnkanter, ej konstgjort skinn, "mörkgrå A370".

/Bo
Användarvisningsbild
av bem
Hej,
Nu har jag förberett med bilder på min gamla V70 som skall ut på annons på blocket på fred eller lörd. Samla ihop lite bilder jag tog häromdagen i en mapp jag har på internet som jag kommer göra en länk till i annonsen så kan spekulanter kolla in skicket lite närmare.
Tog 15 bilder, de blev så här:
http://www.algonet.se/~boem/Volvo/SFN095/Fakta/
Bilderna är högupplösta så man kan zooma in i bilderna för att se detaljer bättre.
Skall välja ut de bästa bilderna och lägga in i själva annonsen.
Har fyllt i ett köpekontrakt för bil också jag hitta på Konsumentverket, så lång det är möjligt att fylla i det.
Alla papper i ordning i en pärm. Bara för spekulanter sen att provköra, skriva på kontraktet och betala. Köparen får en bil som förhoppningsvis kan rulla utan större bekymmer i hyfsat många mil till.
Det jag gjort på bilen sen bilderna togs är att montera nya registreringskyltar igår kväll som jag haft liggande (efter att ha kört nosen i en snödriva för nåt år sen men ej orkat byta skylten) och satt i insynsskyddet i lastutrymmet samt lagt på "bumper shine" på alla plastdetaljer på utsidan bilen. Blir en damsugning och tvätt insidan rutorna också innan spekulanterna får komma. Och en liten förvaringsficka vänster lastutrymme skall jag montera ikväll, som blivit liggande och ej blivit monterad (av lathet).
Har även laddat batteriet inatt så jag vet det är fulladdat.
Vem vet kanske bilen blir såld redan nu på lörd under tiden jag är och hämtar min nya 2014 V70 D3:a, det vore ju rätt käckt (skall vara hos handlarn kl 11 och sen lite genomgång hur allt funkar sen hemkörning 30 mil med nya bilen). Brorsan tar hand om försäljningen bl a för att jag hämtar nya bilen och kan ej vara på plats vid gamla bilen då.

/Bo
Glöm inte regbevis, har hittat en köpare på min men vi hittar inte regbeviset så nu hoppas jag att köparen har tålamod att vänta -3 dagar på ett nytt. SUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRT
Användarvisningsbild
av bem
Jodå, regbeviset inkl blanketten Anmälan om ägarbyte samt dokumentet "Fordonsidentitet" ligger redo i pärmen här (tur man haft ordning på alla papper sen förut, det underlättar när man skall till att sälja en bil för det är en hel del "pappersarbete" med en bilförsäljning).
Hoppas du får fatt på ditt regbevis.

Man kan även numera göra ägarbyte via en app enligt Transportstyrelsens hemsida, men man får tänka på att ägarbytet sker direkt då (allt enligt Transportstyrelsens hemsida).
http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Agarbyte/

Anmäl ägarbyte med appen Mina fordon
Du kan anmäla ägarbytet för ditt fordon via vår app Mina fordon, som du hämtar kostnadsfritt på Appstore eller Google Play till din iPhone eller Androidtelefon. För att anmäla ägarbyte via appen krävs tillgång till fordonets senast utfärdade registreringsbevis del 2. Dessutom måste både köpare och säljare ha ett giltigt körkort.
Om ägarbytet anmäls via appen, så kan inte datum för ägarbytet väljas, utan ägarbytet registreras från samma dag som anmälan sker.

TÄNK PÅ ATT aldrig låta någon fotografera ditt körkort. Knappa själv in dina körkortsuppgifter när du gör ett ägarbyte i appen.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
Vi får se, troligen imorgon kväll vet jag vad brorsan väljer för annonserat pris. Han har ju lovat sälja bilen så nu blir det upp till bevis vad han kan få ut för slutligt säljpris. Han visade mig ett första utkast till annonnsen i kväll.
Men jag gissar annonspris blir i trakterna av vad andra begär för en V70 med ungefär samma årgång, miltal, utrustning och skick.
Jag får väl hoppas han blir "nerringd" och att det kommer folk och kollar på bilen samt att nån lägger nåt vettigt bud.
Det blir lite spännande för både mig och brorsan.
Nästan så jag kommer sakna den gamla "trotjänaren". Kommer sakna det suveräna ljudet i den med den "värstingstereo" som faktiskt sitter i som var det bästa Volvo hade på den tiden. Köpte en sista CD i eftermiddags på en bensinmack "2013 greatest hits" tror jag den hette med 42 hitlåtar från i år och så öste jag på med stereon de 6 milen hem från jobbet. Vissa låtar med ordentlig bas i nästan fick man rysningar av när subwoffern mullra där bak i lastrummet och surround soundet ljöd för fullt. Det var sista resan till/från jobbet med bilen (jobbar nämligen hemma i morgon fred och kör ner bilen de 6 milen till brorsan lörd morgon innan jag sätter mig på tåget för att hämta min nya 2014 V70 D3:a).
Vi räkna lite snabbt på vad som är rimligt att få ut i slutänden för att jag inte skall behöva "ge bort" bilen och vi var i alla fall överens om att inte skänka bort den. Om spekulanterna anser nåt annat återstår att se.

En kul sak med bilen är att det inte finns en enda buckla på den, det är nästan helt otroligt att man inte fått nån annans dörr i sidan på bilen med tanke på hur många gånger man stått parkerad på stormarknader och i parkeringshus. Det är bara sån tur, som nu nästa ägare får njuta lite av.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det där är snudd på en samlarbil. Att ni inte försöker lägga ut den på "jagrullar" på prov.
Användarvisningsbild
av bem
Nån samlarbil är den inte men fortfarande en bra bruksbil i alla fall.
En veteranbil kan den ju bli längre fram om den överlever framöver i nuvarandde skick (när de flesta andra V70 från den tiden säkerligen är skrotade för länge sen). Jag undrar vad folk skulle säga om t ex 30 år om man kom åkande i en sån här V70 då - skulle de tänka "åhh en sån där gammal hederlig V70, sån hade jag", och så kommer en massa trevliga minnen fram förhoppningsvis.

/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
mattish skrev:Ägarbyte i appen är skitsmidigt!

Din gamla bil ser verkligen fräsch ut för att rullat så långt. Vad ska du begära för den?
Precis men man måste fortfarande ha regbeviset för att starta appen.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 28

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]

Enda anledningen är förstås att h&[…]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011