- ons 27 nov 2013, 21:33
Inte blinka = Det är ju ingen annan som har att göra med vart jag ska! :)
Köra ut oväntat i korsning eller rondell = Nä, nu har jag väntat så länge att det måste vara min tur att köra! :)
Detta ser man tydligt t ex på ställen där inte blixtlåsprincipen tillämpas.
Ligga jämsides med lastbil när man kör ut i rondeller är ju ett tips som lärs ut på körskolan, men vissa kanske har problem med timingen och placeringen.
osla skrev:det jag retar mig på är dom som inte blinkar ut från rondeller, och idioterna som ska tränga sig förbi när man kör ett 24m ekipage i rondeller där man behöver platsen för att ta sig runt, men nä då kommer det någon i personbil och tränger sig mellan fast man lagt sig på mittlinjen (dubbelfilig rondell) på högersidan. hände sist jag körde nu söndagnatt, och 2 bilar i rad gjorde just detta, den första trängde sig förbi och när jag var halvägs ut i rondellen var jag tvungen stanna för att inte idioten skulle köra in i sidan på lastbilen, och den andra kom då jag precis kommit ut i rondellen med hela ekipaget och börjat svänga höger, då skulle den om på insidan men fick stanna för att inte plocka släpet. att det är så svårt och fatta att en lastbil som är 24m lång måste ha platsHaha, det där är ju olika trafikfilosofier:
Inte blinka = Det är ju ingen annan som har att göra med vart jag ska! :)
Köra ut oväntat i korsning eller rondell = Nä, nu har jag väntat så länge att det måste vara min tur att köra! :)
Detta ser man tydligt t ex på ställen där inte blixtlåsprincipen tillämpas.
Ligga jämsides med lastbil när man kör ut i rondeller är ju ett tips som lärs ut på körskolan, men vissa kanske har problem med timingen och placeringen.
Låt framrutan vara större än backspegeln!