Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malish
eller åk till skroten, klipp loss bälteslåset på någon bil där och tryck ner det.
så slipper du sabba bältena på din egen bil.

men, som man frågar får man svar heter det väl?
ger man mer information om VARFÖR man vill ha bort bältespåminnaren så kanske det hade gett bättre svar?
en trevlig ton kommer man långt med, något som du saknar TOTALT och upplevs som att du begär att alla ska vara dig till lags hela tiden.
välkommen till verkligheten, så funkar det inte.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Äsch låt han vara så sköter det naturliga urvalet resten.
Användarvisningsbild
av SvenB
Malish skrev: så slipper du sabba bältena på din egen bil.
Det gör väl inget. Han anser ju att de som använder bilbälten är "bältesbögar". Det är ju inte han, så han kan bespara sig besväret att åka till skroten med sin dåliga Volvo för att skaffa bälteslås..
av T-rex
Vem är den här personen? bara något forumstroll som försöker förstöra våran fina stämmning på detta forum, eller en 18 åring med med taskig attityd :???:
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det inte dags att låsa denna tråd. Jag tror allt har sagts och TS har fått reda på vilka möjligheter som finns. Han har inte varit här på en god stund.
av Andreasace
Jag tror att hans första inlägg var felskrivet och skulle vara.

"
Hej.
Jag har köpt min första riktiga Volvo men tyvärr gör bältesvarningen mig irriterad.
Jag är för tjock för att ha bälte och väger som en elefant så bilen orkar inte köra fortare än 20km/h.
Jag vet att man ska ha bälte och så, men det är bara 50 meter till affären så jag ser detta som onödigt.

Snälla. Hur kan man döda tickandet och lampan på smidigast sätt? "

Eftersom vi är ett så bra Community så får du svaret som en del sagt.
Om du inte ska ha bältet så klipp bara av det och plugga in det i bälteslåset
av robzter
Antagligen är flera av er blinda eller vill inte läsa allt. Skrev tidigare att bälteslåset var halvt trasigt och släpper lite när det vill. Det här är en bil för 8000kr så jag vill inte lägga ner mer pengar än nödvändigt på den för att den ska rulla besiktnigspetioden ut.därför vill jag släcka lampan och tickandet. För jag tröttnar att trycka i skiten stup i ett.

Är faktiskt 30 så nej kngen barnrumpa här. Inte fet heller med mina 65kg. Men bältesbögar och moralkärringar är ni så länge ni prackapå folk era åsikter. Jag är inte intresserad av era åsikter om bältesanvändande. Jag vill bara ha ett kort svar hur man fimpar bältesvarningen

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]