Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
För något år sedan tog Volvo 1100kr för oljebytet man gör mellan de vanliga servicerna(etanolbil).

Men nu tar de(Upplands Motor) 1711kr för att byta olja??!?? Oljan debiterar de 257kr/litern för... som jämförelse tar dessa 119kr/l : http://www.merbil.nu/store/p/castrol-21 ... 0-1l-30053 , och Mapodo tar 102kr/litern.

Påverkas mobilitetsgarantin eller något liknande om man byter oljan någon annanstans alt byter den själv?

.
Användarvisningsbild
av Nexus
Måste den servas enligt bok mellan ordinarie servicar? Ett alt är ju serva utanför sthlm där priset är lägre... Stämplas ej boken eller så hade jag bytt själv om det är bara oljebyte mellan ordinarie service. Det vet ju inte någon om och lider inte av :roll:
Användarvisningsbild
av ThomasT
StefanN skrev:Det stämplas på mellanservice samt att mobilitetsgarantin förlängs.
Men jag hinner ju med både vanliga servicen och oljebytet på ett år, och den förlängda Volvo Assistansen gäller ju i 12 månader...
Försvinner den då om man byter oljan själv efter ett halvår...

.
av Lövet
Skaffa ett falckassistans abonnemang för 500kr om året så är problemet löst. Eller så betalar du eventuell bärgning med hjälp av bilförsäkringen. För ärligt - hur stor sannolikhet är det att du blir stående? Mig har det aldrig hänt och då åker jag aldrig nya bilar.
Användarvisningsbild
av SvenB
ThomasT skrev: Försvinner den då om man byter oljan själv efter ett halvår...
Har jag svårt att tro. Den förlängs ju ett år efter servicetillfället. Men priset är ohemult. Jag betalade 995 på min 1,8F vid två tillfällen, det tredje i april i år "chockhöjde" dom till 1195:- Ring runt.

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]

Handbroms

8-) Jag kan vänta så det får bl[…]

Jag har haft ett fel på den aktiva stöt[…]

A-traktor av 2,4d?

Hoppas jag postar på rätt ställe! […]