Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller med om att R är överprissatt, i jämförelse med Summum. Problemet tror jag är att många tror att R-modellen är Volvos "top of the line"-modell, men den bygger på Momentum. Man missar därmed en del trevliga grejer som ingår i Summum, som t.ex. elstyrd förarstol.
Jag tycker nog att MY14 är klart snyggare i Summum-utförande än med R-Design, framför allt i rätt färg och med 20". Tidigare var R-Design klart snyggare och nästan ett måste, men ska jag vara helt ärlig tycker jag R-Design MY14 ser rätt billigt och plastigt ut, både på bild och i verkligheten..
R-Design faller mig inte i smaken alls, en röd MY14 r-design framifrån ser ut som den kommer dirtekt från Cars filmen med en stor mun fram. Näe, jag föredrar summum alla dagar i veckan.

/Martin
Imorgon blir det beställning på en Summum.

Spec:
XC60 D4 AWD BE Pro II
Automat
Sportpaket
Klimat pkt VOC
Lastpkt
Driver support
Backkamera
Metallic
Delbart drag
Växelpaddlar
Textilmattor
Barnsäkerhetslås

Ångestladdat att överge T6:an, men då den årliga körsträckan blivit rejält högre än tänkt är det inte roligt att bensinbolagens bäste vän.
Sen vet jag att det inte blir billigare med en ny bil men denna affären känns rikitigt bra, klart lägre försäkring och lägre servicekostnader.
Dessutom utnyttjar jag min pappas rabatt som Volvoanställd, detta tillsammans med dom erbjudanden som ligger just nu på BE, vinterpaket på AWD samt DS till halva priset gör det till en hyfsad affär.
Jag provkörde en D5 MY14 och det skulle bli ett sådant antiklimax om man köpte en, skitkul med ny bil, men den gamla skulle känts så mycket bättre. Jag kommer aldrig kunna byta till en nyare XC60 utan T6 motorn tror jag. Man kanske kan ha två? :-)
Kanske lite off topic men varför måste bulan till sensorn för Assistsystemen vara så utstickande och ful? Hade den inte funkat om den suttit 50mm längre bak!?! Nästan så man velat slopa hjälpsystemen pga den fula grillen!

Bild
P210 skrev:Kanske lite off topic men varför måste bulan till sensorn för Assistsystemen vara så utstickande och ful? Hade den inte funkat om den suttit 50mm längre bak!?! Nästan så man velat slopa hjälpsystemen pga den fula grillen!

Bild
Klart bättre på 2014

Bild
Jag tycker den är ok, kolla S80 och V70 innan MY14, de tycker jag ser bedrövliga ut.
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]