Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Finns ju två olika mattor att välja på, ser ju skillnaden rent utseendemässigt på bild & premium är såklart snyggast. Men är det någon som vet priset på dom olika satserna. Tänkte unna mig tygmattor till våren då det är mysigare än med gummimattor.

Premium...

Bild

Standard...

Bild
Användarvisningsbild
av Sleeper
Jag har premiummattorna i min bil och är nöjd. Däremot är det värt att poängtera att de är väldigt tjocka. Jag blev förvånad när jag packade upp mattorna och konstaterade att de är tjocka som en rejäl vardagsrumsmatta.
Användarvisningsbild
av börne
Att dom är tjocka ser jag nog bara som en fördel, måste ju även dämpa lite & sen känns det mer ombonat med rejäla mattor. Hade det i min förra bil & trodde först att det skulle va värdelöst ang smuts osv men det fungerar ju kanon, dock föredrar jag gummimattorna vintertid med allt saltslask vi har nere i Skåne.

Eller du menar att dom är "för" tjocka?
av agh39
Då V70 inte verkar ha premiummattor utan endast textilmattor så undrar jag om S80 mattorna passar i V70.
Menar då dessa premiummattor som frågan avser eller om det finns premiummattor även till V70, verkar vara svåra att hitta på webben?
Användarvisningsbild
av Anders E
Kör med Standard på sommaren och är helnöjd.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]