Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av trimmo
Vill börja med att jag aldrig varit nått Volvo fän, men eftersom bilen var svår såld
Och funkar så tänkte jag behålla och fixa till den lite. :lol:

Köpte bilen med bensin läckage, då satt de nya nivomatic på den, ny hylsa i vinkelväxeln,
Ja de va massa nya saker på bilen.

Började med att fixa till lite yt rost, bonn sänkte med rondell fram och flytta ner nivomaticen bak,
Slängde på en xc grill och limma fast emblemet, hitta ett par 18" som åkte på plus en liten awd dekal.

Va som ska göras är lite oklart, gå igenom motorn och montera drag vet jag iaf :D
Sen har jag fixat en takvinge som ska lackas och monteras. Lite mer fart i motorn
Och riktig sänknings sats är man ju sugen på oxå. :)

Bilder kommer!
av trimmo
Bild

Bild

så där två bilder så länge =) glömde har ju monterat v70 handtag, sen satt det BSR dubbla utblås på bilen har byggt om de för mera ljud ! :D
av trimmo
Idag blir det lite underhåll på volvon, ska slänga på nytt rotor & fördelarlock hoppas även tändkablarna kommer
beställde från tyskland ca 300:- med frakt =)

ska in till volvo och beställa ny vevhus burk och insugspackning så man vet att det är i ordning.

funderar på chip men har hört att lätt trycks turbon inte håller så bra vågar man chipa? eller är de bara att kasta i
en annan motor direkt =)
Användarvisningsbild
av Nexus
Har kört motsvarande steg 3 på min 2,5t i snart 2 år utan problem. Men en dålig förare kan ju få en orginalmotor rasa inom kort tid....

Hej! Jag har en V90 t6 recharge 2021 med 8-vxl aut[…]

Oj, aj.. Att mina mätare visar olika vet jag […]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]