Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oel
Hej! Jag har läst på hur man ser skillnad på xenon och halogen i övriga trådar på forumet. Kan era tränade ögon hjälpa mig med den bifogade bilden? Själv tycker jag att det ser ut att vara xenon, men säljaren hade dålig koll. Bilen står för långt bort bara för att åka och kontrollera så jag tänkte kolla med er först. :)

Bild

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av SvenB
Ingen bild?
av Lövet
Enormt svårt att se på den lilla bilden och vinkeln. Det man ser annars är parkeringsljuset mellan blinkers och halvljus på xenon samt att helljusreflektorn ser annorlunda ut.

Halogen
Bild

Xenon
Bild
av oel
Tack för bilderna - visst är det svårt! Jag lutar fortfarande åt att det är Xenon, dels för att jag tycker att helljusreflektorn liknar den (sitter nämre halvljusreflektorn och sitter lite "djupare in"), dels för att det ser ut att vara _någonting_ i utrymmet mellan halv- och helljus där parkeringsljuset ska sitta om man har Xenon.
av oel
Jo det får nog bli så (är ju lätt att se på xenonstrålkastarnas höjdjustering också). Kunde inte låta bli att göra lite detektivarbete bara nyfiken i strut som man är.
av Lövet
Ljusfärgen ser väldigt likt xenon ut ja.
av 9070
Men vänta nu... Ägaren/brukaren av bilen vet inte om han/hon har xenon, så långt är jag med. Men personen kan väl kolla detta då bilen startas? Tordes inte vara nån svårare uppgift att på den vägen få ett svar.

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]

Testa trycka på ladda medan du kör och […]