Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anders41
Har försökt att sammanställa en lista över vilka lamptyper som sitter bakom alla instrument i en S80 T6 -99(inte klar att delges än).
I detta arbete så innebar de att jag vill veta om de är lampor bakom knapparna på ratten...vilket kanske inte så här i efterhand var så smart :oops: !
De jag gjorde var att lossa de två skruvar som håller airbagen på plats i ratten, plockade ut den...utan att koppla bort någon kontakt, insåg att jag nog skulle läsa på lite mer innan jag fortsatte.
Satte tillbaka kudden i ratten och lämnade bilen för den dagen.
Dagen efter när jag skulle till jobbet, så visade de sig att batteriet var urladdat(för andra ggr efter jobbet med lamp listan)...inga startkablar tillhands så jag köpte ett nytt batteri.
Med nytt batteri på plats så startar jag bilen, då får jag felmeddelandet som säger att de är fel på airbagen...i ratten är min gissning då jag dagen innan vart där å petat utan vidare kunskap ?:-/ .
Någon som har nån idé om vad jag kan ha ställt till med?
Vad måste jag nu göra för att rätta till mitt dumma beslut att lossa kudden?
Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]

ok, intressant! Vad det går att krån[…]