Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jigga13
Tjena

Köpte en länkarm på Skruvat.se å nu 4månader senare är den glapp/mjuk nån mer som haft de problemet?
av baztubox
YES !! samman problem här med deras länkarmar efter 2 månader och ca:900 mil så gav vänster sidan upp bussningarna var som mjukare studsboll !!

Tyckte bilen började kränga okontrollerat inte mycket men tillräckligt för att framvagnen skulle svaja när du körde över heldragen linje eller i spårig asfalt så gick bilen som en orm på vägen!!

Köpte nya bussningar på Volvo och bytte dom och bilen har varit ok sedan 8000 mil.

andra gången jag har problem med deras eftermarknads skit. För min del så handlar jag inget mer där!
av jigga13
baztubox skrev:YES !! samman problem här med deras länkarmar efter 2 månader och ca:900 mil så gav vänster sidan upp bussningarna var som mjukare studsboll !!

Tyckte bilen började kränga okontrollerat inte mycket men tillräckligt för att framvagnen skulle svaja när du körde över heldragen linje eller i spårig asfalt så gick bilen som en orm på vägen!!

Köpte nya bussningar på Volvo och bytte dom och bilen har varit ok sedan 8000 mil.

andra gången jag har problem med deras eftermarknads skit. För min del så handlar jag inget mer där!
Kan man begära pengarna tillbaka?
av eddar
Er det lett å bytte bussingene (länkarm fram) ?
Fant noen priser på nettet:
Teknorot.
Bussing a kr. 44,-
Bussing b kr. 88,-
Kule kr. 95,-
Kompl. arm kr. 380,-
+ litt frakt.

Noen som vet om det er forskjell på diam. på forskjellige merker ?
av baztubox
jigga13 skrev:
baztubox skrev:YES !! samman problem här med deras länkarmar efter 2 månader och ca:900 mil så gav vänster sidan upp bussningarna var som mjukare studsboll !!

Kan man begära pengarna tillbaka?
Köpte deras polyurethan bussningar först men dom var rena skiten dom separerade redan efter 20 mils körning. Efter mail kontakt med skruvat så fick jag som kompensation nya länkarmar med "original" bussningar inpressade redan men dom gav upp fort dom också.

Orkade inte jiddra med dom mer efter 3x 4-hjulinställningar och 3000kr fattigare så jag bestämde mig för att köpa på volvo!

Hade säkert gått att reklamera men jag orkade inte med mer strul med deras framvagnsdetaljer.. :evil:
Användarvisningsbild
av andreas 80
Köpte 2 länkarmar från skruvat för dryga året sedan.
Ingen tendens till att de börjar ge upp än så länge efter ca 2000 mil.

Däremot köpte jag först deras lösa "vanliga" bussningar och bytte, men de höll inte många månader...
av eddar
Hur kan man veta vilka som är goda bussingar ??
av Skruvat
jigga13 skrev:Tjena

Köpte en länkarm på Skruvat.se å nu 4månader senare är den glapp/mjuk nån mer som haft de problemet?
Hej Jigga,

Tråkigt att de inte hållt längre än 4 månader. Det ska de naturligtvis göra.
Enklast är att skapa ett reklamationsärende här: http://www.skruvat.se/returer. Det går också bra att kontakta kundservice så hjälper vi till.

Med vänliga hälsningar
Magnus Possman
Kundservicechef, Skruvat
av jigga13
Skruvat skrev:
jigga13 skrev:Tjena

Hej Jigga,

Tråkigt att de inte hållt längre än 4 månader. Det ska de naturligtvis göra.
Enklast är att skapa ett reklamationsärende här: http://www.skruvat.se/returer. Det går också bra att kontakta kundservice så hjälper vi till.

Med vänliga hälsningar
Magnus Possman
Kundservicechef, Skruvat
jodå de är redan fixat å en ny är på väg... får hoppas den håller längre än 4 månader ;)
skulle haft en ny länkarm på vänster sida också synd att jag inte tog den samtidigt som ni skickade den andra =)
Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]

ok, intressant! Vad det går att krån[…]