Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoV70NT5
Började och ta bort den sidan där RTI DVD,n sitter och givet vis tog jag bort sidopanelen där säkringsdosan sitter , sedan lossade jag dom två listerna i taket listen på vänster sida sitter torxen synlig och den andra sitter under taklampan sedan är D-stolpspanelen tillgänglig . Fick D-stolpspanelen att lossa i mitten sedan började det jävlas.

Hur får jag loss D-stolpspanelen i från karossen ? Är det någon som vet tacksam för svar.

Ska ju bara byta bakljus på vänster sida :oops: :oops:

Med vänlig hälsning VolvoV70NT5
av baljbalj
Kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut men jag har för mig att dom övre kom man åt genom att plocka ut högtalaren och dom undre bara genom att öppna luckan (där säkringarna sitter). Du ser var skruvarna är på det nya bakljuset antar jag och kan leta upp på bilen.

Svintrångt så typ ledat spärrskaft med typ något klet i hylsan är ett måste för att inte tappa muttrar ner i avgrunden.

Men ta bort hela plasten har jag inget minne av. Har du en bild? hur det ser ut?

Kom ihåg att lysdioderna (om du har facelift) inte följer med när man köper ett nytt undre lyse.

För du menar hela bakljuset? inte bara en lampa?

Edit: Kom på en sak till jag tror det ena lyset låser fast det andra, kommer inte ihåg vilket dock men jag tror jag var tvungen att ta bort det övre för att byta det undre.
Användarvisningsbild
av VolvoV70NT5
Då var lampglasen där ! inte så Bökigt och detta projekt var klart nästa blir nog Grom audio facelift till Hu-850 någon som har monterat och har några åsikter om detta kit ?
av Clonetom
:D jo det är ju en sak men lösningar som består av att man måste demontera "halva bilen" innan man kommer åt en skruv anser jag som bökig och inte genomtänkt.
För det handlar egentligen bara om en skruv som gör att plasten "måste" ner
Användarvisningsbild
av VolvoV70NT5
Jag lovar att jag byter glasen fortare när jag tar ner plast panelen än och ligga och BÖKA med en liten spärr nyckel och så slipper jag att köpa ett dussin plåster.
Värkar väldigt genomtänkt tycker jag eller ?
Nästa gång jag byter glasen på en sida så gör jag det på 20 min samtidigt som det är väldigt lätt att komma åt muttrarna .

Med vänlig hälsning
VolvoV70NT5
av Clonetom
VolvoV70NT5 skrev:Jag lovar att jag byter glasen fortare när jag tar ner plast panelen än och ligga och BÖKA med en liten spärr nyckel och så slipper jag att köpa ett dussin plåster.
Värkar väldigt genomtänkt tycker jag eller ?
Nästa gång jag byter glasen på en sida så gör jag det på 20 min samtidigt som det är väldigt lätt att komma åt muttrarna .

Med vänlig hälsning
VolvoV70NT5
Nu var det iofs sej inte det jag skrev nåt om eller????

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.