Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av burger
Mwi skrev:Gjorde en liten test från Volvo tillbaka till jobbet, fullgas från 70 km/h till 150 km/h det drog iväg rätt bra. Det blev även rätt bra rattreaktioner, lite 900 Turbo/S40 T4 flashback men rätt kul :D
Najs! Då får jag se om det blir en liten optimering innan jul då =)
av robert7539
Mwi skrev:Gjorde en liten test från Volvo tillbaka till jobbet, fullgas från 70 km/h till 150 km/h det drog iväg rätt bra. Det blev även rätt bra rattreaktioner, lite 900 Turbo/S40 T4 flashback men rätt kul :D
Så det var märkbart säger du. Är själv sugen men står mig lite tveksam till om det är värt de. Återkom gärna om någon vecka, och berätta mer om hur du upplever den efter Polestar.

//Robert
Användarvisningsbild
av FWH
Min '11 ska enligt dokumentationen från Volvo inte köras på 95, utan på 98, efter Polestar uppgraderingen.
Inte alltid lätt att få tag på ute på mindre orter ibland.
av Mwi
Gasade lite uppför en brant backe på Rv40 väster om Jönköping ikväll, den accelererar riktigt bra uppför men med dubbade 205-60/16 blir det svajigt och mycket rattreaktioner. Jag får vänta till våren när man kör på sommardäcken igen för ytterligare tester, men jag tycker faktiskt att det har gett mer än jag trodde vid acceleration på landsväg.
av jpennerb
Angående förbrukning med autotech så har den inte gått ner för min del. Om det beror på en liten tyngre högerfot är svårt att sia om. Snittar runt 1,8l/mil med mestadels stadskörning och korta körningar. Annars är det bra klös i motorn nu och blir fortfarande lika överraskad när man lägger pedalen mot mattan. Som original var bilen riktigt trött efter 100km/h men nu när bilen skickar i vxl 4 i 140-150 så är det helt sjukt vad det bär iväg. Ytterst få bilar hänger med på landsvägarna. Sist var det en Audi A5 2.0T Quattro som försvann i backspegeln och jag fick en förvånad blick när han åkte om lite senare! :roll: :lol:
av burger
Nu har jag en tid bokad på verkstaden nästa vecka. Ska bli spännande!!!
av jpennerb
Grattis! Kommer bli en grym skillnad för dig med en MY09, en helt annan bil kommer det att bli. Riktigt prisvärt är för den effektskillnaden och körbarheten som polestar ger! :D
av burger
Nu är bilen regbesiktigad också! Körde på E6:an igår och vilken kraft det är under huven!
Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]