Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo, det är bruttovikten dvs trailern med båten på väger ca 1400 kg.
Fast nu är funderingen över Powershift eller inte ett minne blott för idag blev det en ny 2014 V70 D3 manuell med Momentumpaket + Business Edition(=Teknikpaket) med Klimatpaket med Volvo On Call samt vinterdäck på Volvo originalfälg Pangaea. 0 mil på mätarn, blir fint :)
Hämtar den på lörd.
Jag kollade idag i en prislista jag hitta på internet och där stod samma pris (ca 18 tkr) på Geartronic och Powershift automatlåda så man kan ej snåla in som köpare på automatlådan genom att välja den ena eller andra fast såvitt jag vet är det Geartronic i alla V70 diesel med automat, utom de med D2 motorn som har Powershift. Trodde nästan Powershift lådan var lite budgetvariant som var lite billigare men så var inte fallet.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av S80V8AWD
Gratulerar! En bild skulle sitta fint vid leverans!
bem skrev:Jo, det är bruttovikten dvs trailern med båten på väger ca 1400 kg.
Fast nu är funderingen över Powershift eller inte ett minne blott för idag blev det en ny 2014 V70 D3 manuell med Momentumpaket + Business Edition(=Teknikpaket) med Klimatpaket med Volvo On Call samt vinterdäck på Volvo originalfälg Pangaea. 0 mil på mätarn, blir fint :)
Hämtar den på lörd.
Jag kollade idag i en prislista jag hitta på internet och där stod samma pris (ca 18 tkr) på Geartronic och Powershift automatlåda så man kan ej snåla in som köpare på automatlådan genom att välja den ena eller andra fast såvitt jag vet är det Geartronic i alla V70 diesel med automat, utom de med D2 motorn som har Powershift. Trodde nästan Powershift lådan var lite budgetvariant som var lite billigare men så var inte fallet.

/Bo
Nej det är ingen budgetvariant, en ganska smart variant om dom bara hade fått den till att hålla. Får väl se om Vw lyckas med den starkare lådan..

Men den nya 8-stegade i Volvo blir nog inte dum den heller ;)
Har inte testat PS men kör en hel del med DSG-6 med 2.0Tdi MY12 och gillar den inte och om volvos PS är än sämre låter det inte bra. Det är speciellt vid finmanövrering som jag upplever DSGn som väldigt bråkig och ryckig. Inte var det bättre med en husvagn efter, helt hopplöst! Problemet är att lådan lägger ur växeln när man hoppar mellan fram och back vilken gör att man "hoppar" fram när man lägger på lite gas. En gång var jag lite för nära att hoppa in i en vägg! :roll:
Nja lägger ur växel gör den väl inte? Den frikopplar väl..
Det gör PS iaf. Och DSG är snabbare än PS i reaktionerna. Möjligtvis så är det i kombo med D2 motorn. Har inte testat någon annan motor med PS. Undra hur fordarna med lite större motorer..
Jag har en kärra av 2013 års modell med PS. Håller med om det mesta i tråden men häromdagen råkade jag ut för att lådan inte växeln inte gick i.
Stod patkerad i autostop läge, la i D men inget hände, gick över till manuellt läge, döm av min förvåning när siffran 7 dök upp.inget hände,
Stängde av motorn, startar om och då funkade det igen.

Något jag stör mig på är att den i princip aldrig lägger sig i dragläge vid motlut, någon som har ett tips?
Vad menar du med att den inte lägger sig i dragläge?
Gör den inte det om du lägg lägger foten på gasen? Min rullar inte själv upp för min garageinfart om jag inte håller foten väldigt lätt på gasen. Men i mindre motlut håller den kvar.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]