Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ratbones
måste varit för hård med högtryckstvätten igår för imorse såg jag att bara halva av det blåa i volvoemblemet satt kvar... nån som råkat ut för samma sak och vad skall man göra åt det? lätt o byta om man köper från skroten?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Du med alltså. Volvo har nya sådana emblem. Finns en tråd om det här, http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... lit=Emblem Borde lämpligtvis vara samma emblem? Hoppas du finner klarhet i det där.
Användarvisningsbild
av ratbones
tack som fan! googlade lite snabbt för o se om det dök upp en tråd här - tänkte inte på o söka här direkt.

man är i gott sällskap förstår jag.. har precis bytat från SAAB till Volvo och blev ofta retad för att SAAB märket försvann med tiden.. :roll:
av PFA
Ett klassiskt tjänstebilssyndrom...klarar inte frekvent maskintvättande (och tydligen inte högtryckstvätt heller) :) Mitt byttes nyligen ut på en service utan mitt påpekande och utan kostnad.
Användarvisningsbild
av ratbones
åkte till ÅF (Göinge Bil Älmhult) idag för att be om nytt emblem.. han kunde inte svara direkt utan ringde upp och berättade att för 285:- skulle dom klistra dit ett nytt märke. Jag tackade vänligt men bestämt nej. Är ju inte mitt varumärke som skadas..
Användarvisningsbild
av MartinS
Ett nytt klistermärke till emblemet kostar 16kr.

Det skall va art nr: 30796427 till XC60 tror jag. Jag har beställt ett som kommer i slutet på veckan, kan ju va bra att ha :)
av nystrom
MartinS skrev:Ett nytt klistermärke till emblemet kostar 16kr.

Det skall va art nr: 30796427 till XC60 tror jag. Jag har beställt ett som kommer i slutet på veckan, kan ju va bra att ha :)
Köper du märket hos Volvo eller har du beställt de på nätet nånstans?
Användarvisningsbild
av MartinS
nystrom skrev:
MartinS skrev:Ett nytt klistermärke till emblemet kostar 16kr.

Köper du märket hos Volvo eller har du beställt de på nätet nånstans?
hos volvo åf. Får det på måndag, jag kan återkomma med hur det verkar då.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
Sådär ja.. 17kr fattigare så har jag ett märke liggande i reserv för den dagen när utbytesemblemet som nu sitter på tappar fästet så att säga. Det var ju lite billigare än sist när man fick köpa hela "järnmärket" för ~250kr.

Bild
Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Jag har inte sett några specifika kommentare[…]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]

Byta servo XC60

Har en 2011 XC60. Alla varningslampor för bro[…]