Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tornblad
Verkar smutt med active high beam, men funkar det alltså så bra att ingen mötande bil på en landsväg blinkar arg tillbaka? Klarar systemet det så snabbt att blända av eller snarare maskera?
av Exquattro
En fråga man kan ställa sig angående alla dessa system, då i stort sett inget är omöjligt i denna teknikens värld, är väl hur många system vi behöver och hur det till sist påverkar oss, vi behöver ju ändå vara alerta bilförare. Jag testade en V60 fullproppad med alla finesser men tyckte det var på gränsen till påfrestande, dock kan man ju stänga av dem men då faller ju idén med dem. Efterhand som man vänjer sig att ha systemen är jag ganska övertygad att man lommar av i hjärnan och tappar sin uppmärksamhet. Det jag skulle vilja ha är radarn i nosen, det är ett utmärkt hjälpmedel och kan säkert rädda upp svåra situationer. För min egen del som kör mycket tycker jag att Voc är det som gör att jag känner mig extra trygg i Volvon om nu olyckan skulle vara framme på någon enslig plats. Volvo On Call kan vara det som avgör mitt nästa bilval, det skulle kännas ganska B att inte ha det, mycket mer än filbytesassistenter o helljusautomaik som ändå inte funkar till 100%.
av swemax
Stänger av gör man genom att vrida ljusratten (den där man slår på parkeringsljus etc) till manuellt läge och då funkar ljuset som vanligt

På landsväg har ingen blinkat "argt" på mig i vart fall
av swemax
Exquattro skrev:En fråga man kan ställa sig angående alla dessa system, då i stort sett inget är omöjligt i denna teknikens värld, är väl hur många system vi behöver och hur det till sist påverkar oss, vi behöver ju ändå vara alerta bilförare. Jag testade en V60 fullproppad med alla finesser men tyckte det var på gränsen till påfrestande, dock kan man ju stänga av dem men då faller ju idén med dem. Efterhand som man vänjer sig att ha systemen är jag ganska övertygad att man lommar av i hjärnan och tappar sin uppmärksamhet. Det jag skulle vilja ha är radarn i nosen, det är ett utmärkt hjälpmedel och kan säkert rädda upp svåra situationer. För min egen del som kör mycket tycker jag att Voc är det som gör att jag känner mig extra trygg i Volvon om nu olyckan skulle vara framme på någon enslig plats. Volvo On Call kan vara det som avgör mitt nästa bilval, det skulle kännas ganska B att inte ha det, mycket mer än filbytesassistenter o helljusautomaik som ändå inte funkar till 100%.

Så kan man tycka, men det kallas utveckling och jag antar att du inte skulle vilja vara utan tex ABS bromsar?

Det är ju inte så jättelänge sedan som det var tillval
Användarvisningsbild
av TTure
Vad det gäller Active High Beam så kör jag alltid med det aktivt. Har bara positiva erfarenheter och är riktigt imponerad hur de fått till det. Endast vid ett tillfälle har jag fått blinkande från mötande, det var då lastbil som kom över ett krön. Har den för "klena" positionsljus på taket så bländar Active High Beam av något för sent antar jag.

Hej. Behöver lite hjäp. Gäller en S[…]

Jag håller på att försöka in[…]

Dina frågor kan du också pröva at[…]

Något liiiitet läkage på brä[…]